credit freepik.com

דיני מקרקעין הינו אחד התחומים הכי משמעותיים עבורו תצטרכו כנראה עורך דין במהלך חייכם. זאת מפני שמדובר בסכומי עתק שככל הנראה כוללים את כל החסכונות שלכם או שתצטרכו לשלם עבורם במשך הרבה מאוד שנים בתשלומי משכנתא. ברכישת נכס נדלן, בין אם מדובר במגרש לבנייה או בבית חדש מקבלן, עורך דין מקרקעין יסייע לכם לבצע את העסקה בצורה הנכונה ביותר. מה תפקידו, מה ההבדל בין בית חדש ליד שנייה – כל התשובות בשורות הבאות.

תפקידו של עורך דין מקרקעין

בביצוע כל עסקת מקרקעין יש צורך לפנות אל עורך דין כדי שיטפל עבורכם במגוון נושאים ותחומים כגון:

ביצוע בדיקות מקדימות – לפני רכישת או מכירת נכס יש צורך לבצע בדיקות מגוונות כדי לוודא שהעסקה אכן \"כשרה\" כמו למשל בדיקת בעלות על הנכס בטאבו ובדיקת שעבוד או חובות על הנכס.

ניסוח חוזה – כדי לא לפספס שום פרט מחתימת החוזה בנושא התחייבויות ורישום הנכס חשוב לפנות אל עורך דין המתמחה בכך כדי לדאוג לכם לניסוח חוזה שיגן עליכם.

חיתום – בעת חתימה על חוזה מקרקעין עורכי הדין של שני הצדדים נפגשים כדי לחתום על כל סעיפי החוזה ולביצוע העסקה באופן סופי.

קניית ומכירת דירה 

כפי שציינו כבר, בהחלט דרוש עורך דין מקרקעין לביצוע עסקאות נדל\"ן. עורך דין מקרקעין יכול לסייע בכל תחומי הנדל\"ן ממכירת מגרש ועד לרכישת בניין משרדים. במקרה זה נדון על המשמעויות של רכישת דירה גם מיד שנייה וגם מקבלן. בשני המקרים יש צורך בעזרתו של עורך דין מאחר וזו עשויה להיות העסקה הגדולה ביותר בחייכם וזה לא משנה אם מטרת הרכישה היא לצורך מגורים שלכם בדירה או לצורך השקעה והשכרת הדירה.

קניית דירה מיד שנייה

אחד המקרים המרכזיים והמסוכנים ביותר עימם מתמודד עורך דין מקרקעין בתהליך רכישת דירה הוא זיהוי בעליו של הנכס. החיפוש קצר באינטרנט תוכלו לגלות כמה עסקאות נדלן התגלו כשגויות או אפילו כמרמה מפני שזה שהציג עצמו כבעל הנכס מכר נכס שלא בבעלותו והרוכשים נשארו ללא כלום. עורך דין יבדוק מי בעליו של הנכס והאם יש עבורו שיעבוד או חובות שבעליו של הנכס לא שילם. כמו כן, ברכישת דירה, רשות המס בישראל מטילה מיסוי על תהליך הרכישה והמכירה. כדי להבטיח שלא יבוצעו תשלומים מיותרים, עורך דין מטעמכם ידאג כי שומות המס מתאימות לאופי העסקה.

רכישת דירה מקבלן

לקבלנים בדרך כלל יש את הכוח מול רוכשי הדירות מכיוון שהביקוש גדול על ההיצע והקבלן יכול להציג את החוזה שלו ולעמוד על כך שהינו סטנדרטי לכל רוכשי הדירות והוא אינו ניתן לשינוי. העובדה היא שברוב המקרים זה לא בהכרח נכון וכרוכשי הדירה אתם לא חייבים להסכים מיד לכל התנאים והסעיפים בחוזה. על ידי השכרת שירותיו של עורך דין מקרקעין בעל מוניטין תוכלו להתמקח על תנאי החוזה ולחתום רק על עסקה הוגנת.

עורך דין מומלץ

עורך דין אחיה וקסלבאום מומחה בכל תחומי המקרקעין: רכישת נכס, מכירת נכס, חוזי שכירות, גבייה, הסדר חובות ועוד. פנו עכשיו לקבלת ייעוץ ממומחה בעל ותק בתחום.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here