קרדיט FREEPIK

אם בעבר מי שהלכה עם בגדים יד שניה נחשבה לשונה, בימינו המצב שונה לחלוטין והגעה לאירוע נוצץ עם שמלת ערב וינטג' ייחודית נחשבת להצהרה אופנתית מרשימה ועדכנית. יש מאחוריה אמירה של טעם אישי משובח ושל מודעות מפותחת לסביבה.

מה זה בכלל בגדי וינטג'

למי שלא בעניינים כדאי לעשות קצת סדר במונחים. קודם כל ישנם בשוק בגדים יד שנייה שהינם פריטי לבוש משומשים במצב טוב המוצעים למכירה. כמו כן, ישנם בגדי רטרו שהינם פריטי ביגוד חדשים שעוצבו בהשראת עשורים קודמים, ויש בגדי וינטג' שהם הדבר האמיתי, כלומר פריטי ביגוד נדירים ומיוחדים שעוצבו בעשורים חולפים על ידי בתי אופנה, מעצבי אופנה או בתפירה אישית. למשל תוכלו למצוא שמלת ינטג' משנות התשעים, השמונים, השבעים והלאה. 

לרוב בגדי וינטג' יהיו יותר יקרים מבגדי יד שנייה, אך עדיין הם הרבה יותר זולים מבגדי מותגים חדשים. את בגדי הוינטג' ויד שנייה תוכלו למצוא כיום במגוון חנויות מובחרות ברחבי הארץ. כמו כן, בכדי להנגיש את האופנה הזו חנויות רבות מציעות גם שירותי מכירת בגדים יד שנייה אונליין.

הצהרה על טעם אישי ייחודי

שלא כמו בגדי מותגים המוצעים ברשתות האופנה, כשכל עונה מכתיבים קו מאוד ספציפי, מי שבוחרת ללכת עם פריט יד שניה או וינטג', בין אם מדובר בשמלה, חצאית, מכנס או חולצה, ליומיום או לאירוע, יוצאת בהצהרה אופנתית ייחודית משלה. הצהרה זו מהווה חלק ממגמה בולטת בשנים האחרונות של נשים אינדיבידואליות, בעלות תודעה אסטטית מפותחת, שמבינות בעיצוב ובאופנה. הן מבקשות להביא תכונות אלו לכדי ביטוי עם פריטים מיוחדים משלהן שאין לאף אחד אחרת. פריטי הלבוש הללו מבטאים את טעמן האישי, גזרות שמתאימות להן, צבעים שמחמיאים לגוון עורן, ושילובים מרשימים שיוצרים עניין ומושכים תשומת לב.

עבור הצורך הזה חנויות בגדי יד שנייה מובחרות מספקות מענה מושלם, עם אוספים מגוונים ואיכותיים של פריטי וינטג' משובחים ונדירים מתקופות שונות, עימן כל אחת יכולה ליצור טוטאל לוק מושלם משלה, משמלת ערב לנעליים, תיק יד ועד עגילים.

הצהרה אידיאולוגית ירוקה

לצד טעם אישי ואינדיבידואלי, הבחירה לקנות בגדים בחנויות יד שנייה נובעת לא אחת ממניעים אידיאולוגיים ומודעות לאיכות הסביבה, עם רצון לתרום להקטנת היקפי ייצור של תעשיית האופנה והפסולת שהיא משליכה. למי שלא יודעת, תעשיית הטקסטיל והאופנה הינה מן המזהמות בעולם, ולמעשה מעודדת אותנו כל עונה לקנות בגדים חדשים ולזרוק את הישנים.  גישה זו מובילה למצב בו טונות של בגדים נזרקים כל הזמן ויוצרים ערמות גדולות של פסולת. 

זו גם תעשייה פעילה שלא מפסיקה לפגוע בסביבה, בין אם בגידול משאבים לייצור בדים, בהליכי הייצור עצמם עם שימוש מופרז במים ותהליכים מזהמים. ואם לא די בכך תעשיית האופנה ידועה כתעשייה נצלנית, העושה שימוש בפועלים מהעולם השלישי הכוללים גם ילדים, שלא זוכים לתנאי רווחה, שעובדים שעות רבות בתנאים מחפירים ושמרוויחים פרוטות עבור עבודתם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here