מדריך לחייב בהוצאה לפועל

אם נפתח נגדכם הליך בהוצאה לפועל במטרה לגבות חוב שלכאורה הנכם חבים בו, המדובר במצב מאוד לא נעים, אולם אם אתם רוצים להימנע ממצבים נעימים עוד פחות, חשוב כי תפעלו מהר, על פי החוק ובהתאם לו. כך למשל, לרשות החייב שנפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל עומד מספר ימים מוגבל כדי להתייצב בלשכת הוצאה לפועל וכן ישנם הליכים שונים ובקשות שונות שיכול אותו חייב להגיש על מנת להתעמת עם הטענות שנטענות נגדו ולצמצם את החוב למימדיו האמתיים. העצה הטובה ביותר שניתן לתת לאדם העומד בפני הליך בהוצאה לפועל הוא להיעזר בעורך דין להוצאה לפועל.

קיבלתי הודעה על פתיחת הליך נגדי – מה לעשות?

ראשית, אחד הדברים החשובים ביותר לעשות הוא לפנות אל עורך דין להוצאה לפועל על מנת לקבל ייעוץ ממנו לגבי האופן הנכון להתמודד עם התיק שנפתח נגדכם. כעקרון, על פי החוק, עומד לרשותכם מספר מוגבל של ימים במהלכו אתם יכולים לשלם את החוב במלואו ולסיים בכך את ההליך או לחליפין להתייצב לחקירת יכולת בלשכת הוצאה לפועל לפי רצונכם. כמו כן, במהלך הזמן הזה אתם יכולים להגיש התנגדויות שונות וכן בקשות שונות אשר יכולות להשליך על האופן בו ייגבה החוב. אם אינכם יכולים לשלם, אתם יכולים לבקש לעבור חקירת יכולת אשר בסופה תוכרזו – אם אתם עומדים בקריטריונים – כחייבים מוגבל באמצעים, דבר אשר יגביל את גובה התשלום החודשי שעליכם לשלם לזוכה.

כמו כן, חשוב להבין כי כל עוד אתם פועלים על פי הנחיות ההוצאה לפועל ובמסגרת לוח הזמנים הקבוע בחוק, לא ניתן יהיה להוציא נגדכם צווי מאסר והבאה, לשם הבטחת גביית החוב או הבטחת התייצבותכם. נוסף על הבקשות הנוגעות לאופן תשלום החוב, ייתכן כי עורך דין להוצאה לפועל יידע לייעץ לכם בדבר נקיטת הליכים שונים שיסייעו לכם לצמצם את החוב. כך למשל, ניתן לטעון לטענות קיזוז שונות של החוב אל מול חובות אשר הזוכה חייב לכם והזוכה לא קיזז מסכום התביעה. במצבים אחרים ניתן להגיש טענת פרעתי, כלומר כי שילמתם את מלוא החוב לזוכה. את הטענה הזאת יש להעלות בגיבוי ראיות מתאימות להוכחת הטענה.

בהתאם לסוג ההליך ישנם גם צעדים שונים שכדאי לשקול לנקוט או שחשוב לנקוט במועדם. כך למשל, בתביעה לביצוע שטר בהוצאה לפועל עומדת לרשותכם האפשרות להגיש התנגדות לביצוע השטר, אולם מומלץ להגישה באמצעות עורך דין להוצאה לפועל, שכן משמעות דחיית ההתנגדות שלכם היא המשך ההליכים כאילו ניתן נגדכם פסק דין הקובע את החוב. ישנם גם טפסים ומסמכים שונים שעל חייב להציג בהתאם לטענות השונות שהוא טוען וכאשר הוא מתייצב בלשכת ההוצאה לפועל. עורך דין להוצאה לפועל ידע לומר לכם מה בדיוק אתם צריכים להביא אתכם אל לשכת ההוצאה לפועל.

תביעה על סכום קצוב וחשיבות ההיוועצות

אם הוגשה נגדכם תביעה על סכום קצוב, כמו בתובענה לביצוע שטר, יש לכם אפשרות להגיש התנגדו לתביעה. משמעות ההתנגדות היא כמו הגשת בקשת רשות להתגונן בסדר דין מקוצר והעניין יועבר לבית המשפט המוסמך כדי שידון בו. כתב ההתנגדות שהגשתם עשוי לשמש ככתב ההגנה שלכם בבית המשפט אליו הועבר העניין ולכן חשוב כי ינוסח באמצעות עורך דין להוצאה לפועל. ניסוח בקשות באמצעות עורך דין להוצאה לפועל הוא הערובה שלכם לכך שאתם מבצעים את הדברים בצורה הנכונה. עורך דין להוצאה לפועל ילווה אתכם לאורך כל ההליך ויבטיח כי אתם יודעים את זכויותיכם בכל שלב ושלב. עורך דין להוצאה לפועל גם יסייע לכם לממש את כל אותן זכויות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here