קרדיט shutterstock.com

יום העבודה שלנו גדוש בתחרות עם מוצרים רבים על המדף, פרסומים בזירה האינטרנטית וגם ריבוי המכשור שמבטיח להסיר שיער גוף ופנים בהצלחה יתרה. וכשכל אלה מקיפים אותנו, קשה להתמודד עם שאלות נוקבות, ירידה באמון ואף אי שביעות רצון של לקוחות שעברו טיפול עם מכונת לייזר ואינם שבעי רצון ממנו. האם תהיה דרך להשיב להם את האמון ולעודד אותם לטיפול נוסף?

פערי הידע הציבורי בתחום מכשור הלייזר

רוב הלקוחות אינם מודעים להבדלים האמיתיים בין מכונת לייזר להסרת שיער ביתית לבין מכונה שנמצאת אצל הקוסמטיקאית המקצועית. מדובר בפערי ידע שפוגעים בקהילה המקצועית בשני אופנים:

הראשון – הלקוחות יגיעו לטיפול בקליניקה בדרך כלל בעקבות בחירה במוצר מדף שלא הותאם להן אישית ולכן לא הועיל (ואף גרם לנזק).

השני – הלקוחות חושדים שעליהם להוציא סכום כסף משמעותי על מכונת לייזר שבאמת עובדת ולכן הופכים חשדניים מאוד כלפי סוג ואופן הטיפול, כך שקשה לרתום אותם אליו בהצלחה לאורך זמן: לרכוש את שירות הטיפולים המלא, להגיע במועד המתאים לטיפול נוסף ולבחון אובייקטיבית את התוצאה בכל סבב.

כיצד להציג הבדלים בין מכונת לייזר מקצועית לבין מכונה מאכזבת בעבר? 

ההבדל המרכזי מצוי בטכנולוגיה שמציע כל מכשיר. השימוש במכשיר מיושן או שאינו מותאם לגוון העור, לסוג השערה או לרגישות האישית בהכרח מכיל טכנולוגיה לא מספיק יעילה או מתאימה ולכך כרוך בתופעות לוואי לא רצויות.

השימוש במכשור להסרת שיער מצריך התאמה אישית אחרי בדיקה של העור, אזורי הטיפול וסוג השער, תשאול מקיף של הלקוח/ה, קביעת הנחיות ברורות ומעקב מלא מטיפול לטיפול, כולל זמינות לשאלות המשך או למצבים של תופעות לוואי. פעולות אלה ככל הנראה לא התרחשו כסדרן בטיפול הקודם ובהחלט לא קרו מול רכישה של מכונה ביתית להסרת שיער.

תוצאה טיפולית איכותית

מלבד שיקולי הבטיחות וחוויית הטיפול, צריך להתייחס גם לתוצאות עצמן. כמטפלות מקצועיות בעור, לקוסמטיקאיות יש את הידע וההסמכה בנוגע לאבחון סוג העור, מצביו וצרכיו, החלטה לגבי תוכנית הטיפול בהתאם לסוג העור והגוון המתאימים ומתן הוראות שימוש מדויקות לכל לקוח/ה.

רק הודות לידע שכזה ניתן לייצר תוצאה איכותית, מדויקת ונראית לעין כבר מסיום הטיפול הראשון ובהתאם לציפיות האמיתיות של הלקוחות. בלעדי הידע הזה, כל טיפול הופך בפועל לניחוש ואין לדעת האם הוא יצליח כמו שצריך.

האם מכונת לייזר אחת טובה מהאחרת?

קוסמטיקאיות רבות מסבירות ללקוחות בנוגע למכשיר הלייזר שקיים אצלן והתעדוף שלו על פני סוגי מכשירים אחרים להסרת שיער בלייזר. כשמדובר במוצרים שנדרשים למשנה זהירות ולטיפול ידידותי, חשוב לפרט בפני הלקוחות את היתרונות באותו המכשיר לעומת אחרים, למשל אינו מותיר גירוי, מותאם לשטח טיפול מצומצם או רחב, יעיל יותר לגוון עור מסוים, משך טיפול מהיר יותר, חידוש ושיפור מרקם העור, תהליך מיצוק, הבהרת כתמים, טיפול באקנה, נקבוביות ועוד.

לקוחות שמעוניינים להשיג שינוי במופע שערות הגוף מוכרחים להבין כי חיסול זקיקי השערה בהצלחה הם עניין מדעי ואיתם גם חידוש העור באותו האזור, שכרוך בעשייה מקצועית ובתשאול טרם הטיפול. קוסמטיקאית שלא תתפשר בנוגע להבנת לקוחותיה לעומק והתאמת הטיפול עבורם, תעניק טיפול פחות יעיל ועם תוצאה לטווח קצר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here