קרדיט canva

מטרתה של מדינת ישראל היא לשמש מדינת הגירה לעם היהודי. היא הוקמה כדי שתהיה מדינה ריבונית לעם ישראל. עם זאת, ישנה הגירה לישראל שאינה רק של יהודים, למשל של פליטים מאפריקה, והדבר מהווה אתגר לא פשוט עבור המדינה. דיני הגירה של ישראל כוללים מספר חוקים כאשר ישנם שלושה מרכזיים בעזרתם מנסה המדינה לנווט ולווסת את המהגרים אליה. החוק הראשון אשר מטרתו לעודד הגירת יהודים לארץ הוא חוק השבות. מתוקף חוק זה יכולים לעלות לישראל ולהתאזרח בה יהודים מכל מדינה וגם ילדיהם ונכדיהם. חוק שני הוא חוק הכניסה לארץ הקובע לגבי זמן שהייתו של אדם ומה יוכל לעשות במסגרת שהיה זו (האם יוכל לעבוד למשל) חוק שלישי הוא חוק האזרחות. חשוב לציין שלא כל תושב, אפילו תושב קבע, יכול אוטומטית להפוך אזרח. ישנם מספר שלבים נוספים שעליו לעבור.

איך אדם זר יהפוך לאזרח?

אם לא מדובר על יהודי, הפיכתו של אדם זר לתושב קבע ועוד יותר מכך לאזרח אינה פשוטה. רבים הנמצאים שלוש שנים בארץ ואף יותר לא בטוחים איך מקבלים אזרחות ישראלית ההופכת אותם לאזרחים מן השורה ומכירה באופן חד משמעי לשייכותם לישראל. אזרחות משמעה הזכות לבחור ולהיבחר וזכויות וגם חובות נוספות שלא מקבל תושב קבע. אם אתם נמצאים בשלבים כאלה ואחרים בדרך לאזרחות מומלץ מאוד לעשות זאת בליווי עורך דין המתמחה בדיני הגירה ושלבי התאזרחות.

סוגי אשרות שנותנת המדינה

מעבר לאשרת תייר הנקראת 2B וניתנת למטרת שהיה לתקופה של עד שלושה חודשים, ישנם מספר סוגים של  אשרת שהייה בישראל לטווח ארוך לפי מטרת השהות:

  1. זמני (סוג A/1). מסמך זה מונפק רק לאותם זרים שיש להם עילה חוקית לקבלת אזרחות מתוקף חוק השבות, אך עדיין לא החליטו סופית האם ירצו להשתקע בישראל באופן קבוע. ויזה זו היא לחמש שנים
  2. תלמיד (סוג A/2). מייצג את הבסיס הרשמי למגורים בישראל במהלך כל תקופת הלימודים באוניברסיטה. כדי לקבל אישור שהייה מסוג זה יש צורך בתעודת קבלה לאוניברסיטה וכן את כל המסמכים שיידרשו לצורך הגשת בקשה לויזה.
  3. אשרת כוהנים (סוג A/3). מסמך זה נוטל על עצמו שליחות דתית מיוחדת.
  4. ויזה למשפחות עם ילדים (סוג A/4). מסמך זה נדרש עבור בן הזוג והילד אם הונפקה ויזה מסוג A/2 או A/3 על שם החבר השני מבני הזוג הנשוי.
  5. מטרה כללית (סוג A/5). גרסה זו של המסמך נקראת גם "וויזת תושב זמני".
  6. עובד (סוג B/1). אשרת עבודה זמנית מסוג זה ניתנת לעובדים זרים לבצע עבודה זמנית בשכר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here