פיגום תלוי, המכונה גם פיגום תלוי או פיגום נדנדה, הוא סוג מיוחד של פיגום התלוי מראש המבנה, המאפשר לעובדים לגשת לאזורים מוגבהים לצורך משימות בנייה, תחזוקה או תיקון. להלן מידע חיוני על פיגומים תלויים:

מנגנון השעיה: פיגומים תלויים תלויים בדרך כלל על ידי חבלים או כבלים ממבנה עילי, כגון הגג או החלק העליון של הבניין. זה מאפשר לפלטפורמת הפיגום להיתלות בחופשיות, ומספק גישה למשטחים אנכיים, חזיתות או אזורים מאתגרים אחרים.

בניית פלטפורמה: הפלטפורמה של פיגומים תלויים עשויה בדרך כלל מעץ, פלדה או אלומיניום ונתמכת על ידי מסגרת או מערכת תושבת. הפלטפורמה ניתנת להתאמה לגבהים שונים, והיא עשויה לכלול מעקות בטיחות לבטיחות העובדים.

יישומים: פיגומים תלויים משמשים בדרך כלל למשימות כמו צביעה, התקנת חלונות, תחזוקת חזיתות מבנים, סיוד ופעילויות אחרות הדורשות גישה למשטחים אנכיים. הגמישות שלו הופכת אותו למתאים לפרויקטים שבהם פיגומים מסורתיים עשויים להיות בלתי מעשיים.

סוגי פיגומים תלויים

פיגום תלוי חד נקודתי: נתמך על ידי נקודת השעיה אחת עילית ומתאים למשימות קלות.

פיגומים תלויים דו נקודתיים (כפולים): נתמך על ידי שתי נקודות מתלה עיליות, המציעות יציבות מוגברת ויכולת עומס.

פיגומים תלויים מרובי נקודות: נתמך במספר נקודות מתלה, המספקים יציבות נוספת לעומסים כבדים יותר ולפלטפורמות גדולות יותר.

קלות ניידות: פיגומים תלויים מיועדים לניידות קלה לאורך המשטח האנכי. עובדים יכולים להעלות או להוריד את הפלטפורמה כדי להגיע לאזורים שונים, מה שהופך אותה להתאמה לדרישות המשתנות של פרויקט.

מאפייני בטיחות: בטיחות היא שיקול עיקרי בתכנון של פיגומים תלויים. תכונות כמו מעקות בטיחות, רשתות בטיחות ומערכות הגנה אישיות מפני נפילה משולבות כדי להבטיח את רווחת העובדים בגבהים גבוהים.

קיבולת עומס: פיגומים תלויים מתוכננים לתמוך בעומסים ספציפיים, והקיבולת שלו תלויה בגורמים כמו העיצוב, החומרים בהם נעשה שימוש ומספר נקודות ההשעיה. זה חיוני להקפיד על הנחיות קיבולת עומס כדי לשמור על הבטיחות.

התקנה והדרכה: התקנה והדרכה נכונה חיונית לשימוש בטוח בפיגומים תלויים. רק צוות מיומן ומוסמך צריך להתקין, להפעיל ולפרק את הפיגומים כדי למנוע תאונות.

עמידה בתקנות: פיגומים תלויים חייבים לעמוד בתקנות ובתקנים המקומיים לבטיחות. בדיקות סדירות והקפדה על הנחיות הבטיחות הן חיוניות להבטחת התאימות ומניעת תאונות.

עלות-תועלת: פיגומים תלויים יכולים להיות פתרון חסכוני לפרויקטים הדורשים גישה למבנים גבוהים או מאתגרים. הרבגוניות והיכולת שלו להגיע לאזורים שפיגומים מסורתיים אינם יכולים להפוך אותו לכלי בעל ערך עבור יישומים מסוימים.

פיגומים תלויים הוא פתרון מיוחד המספק גישה לאזורים מוגבהים ביעילות וגמישות. השימוש בו דורש תכנון קפדני, התקנה נכונה והקפדה על פרוטוקולי בטיחות כדי להבטיח סביבת עבודה מאובטחת עבור המשתמשים בו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here