מדריך להפקת בת מצווה

הילדה מתקרבת לגיל 12? מזל טוב, מרבית הסיכויים שאתם מתקרבים לאחת ההפקות הקשות ביותר שתיאלצו לבצע בתור הורים- הפקת מצווה.

למה הפסימיות? אולי בגלל העובדה שכאן עדיין הגברת מצפה מכם "לארגן", ולא רק לגהץ את כרטיס האשראי. אולי בגלל שאתם נדרשים להפיק משהו שיהיה מקורי אבל מתאים לנורמות הקשיחות של קונפורמיזם גיל ההתבגרות בעת ובעונה אחת. ואולי פשוט כי בת המצווה, החגיגה שאמורה לסמל את תחילת ההתבגרות, היא בדיוק זה- הניצנים הראשונים של גיל ההתבגרות.

אבל אל חשש הורים יקרים, אנחנו כאן כדי לעזור. לא נוכל לפרט הפקת בת מצווה בבריכה מלאה ומפורטת- זה יהפוך את כל העניין לשגרתי, ולכן כמובן פסול מראש על ידי כלת האירוע. במקום זאת אספנו כמה טיפים כלליים שאמורים לעזור לכם בכל שלבי בניית האירוע- החל מבחירת תקליטן לבת מצווה ובחינת האופציה של אולמות לבת מצווה וכלה ביום הדין עצמו.

בבית זה לא פחות מגניב

אולמות לבת מצווה בהחלט מקטינים משמעותית את כמות "כאב הראש" הכרוך בהכנות אירוע בת מצווה. יתרה מזאת, במסיבות בהן כמות המוזמנים (כולל ילדים כמובן) עולה על 50 איש, קרוב לוודאי שאין מנוס אלא להתחיל לבדוק אולמות לבת מצווה.

אבל במסיבות רבות ניתן לעשות את כל מה שהילדה חלמה עליו גם בתוך בית. במידה ויש לכם קרובים (שיסכימו לעניין…) בעלי בית צמוד קרקע- עוד יותר טוב, "הרווחתם" מקום לא שגרתי בלי לשלם. גם אם תיאלצו להזמין הסעות מיוחדות (השקעה של עד 4 אלף ₪, תלוי בהיקף ובמרחק), התשלום יהיה נמוך מאשר אולמות לבת מצווה (שעלותם מתחילה סביב 4-6 אלף ₪).

גם באולם ניתן להפעיל לבד

לא חייבים ללכת על כל החבילה- אולם+תקליטן+קייטרינג. לפחות חלק מן ההפעלות ניתן לבצע לבד, ותתפלאו עד כמה דווקא ההפעלות הללו נחרטות בזיכרון הקולקטיבי. אתם בעלי מקצוע "משעמם" כמו כימאי או ביולוג? מצויין, הכינו "קסמים כימיים", סדנת הכנת זיקוקים, או אולי טיול חוויתי עם איסוף עשבי תיבול להכנת ארוחה/תה בסופו. מהנדסים? חשבו על משחקי קבוצה בפתרון בעיות מרחביות, או אולי מצגת מושקעת במחשב. הבנתם את הרעיון…

מעוניינים בצילום בוק בת מצווה? צרו קשר פנין יהודאי

תקליטן הוא לא איש טכני

מחפשים תקליטן לבת מצווה? מצויין, שילמתם כבר את ה-1000-3000 ₪. אל "תתקמצנו" על כמה מאות שקלים, בחרו תקליטן שיודע גם להפעיל את הבנות (והבנים) ולהוסיף קצת "פלפל" לאירוע. אל תתביישו לבקש לבקר באירועים לפני שמתחייבים לתקליטן מסויים, וכמובן שהמלצות לקוחות עבר הן לא מילה גסה.

מה לגבי להכין את האוכל לבד?

קייטרינג זה נפלא, ואוכל ביתי עוד יותר טוב, אבל למה לא להפוך את "בעיית" האכלת הפיות הצעירים בשיא תקופת גדילתם לחלק מן הפתרון של בעיית הבידור. הכנת סושי, פיתות, פלאפל, מאפים, פיצות ומה לא- כל הנ"ל הם רעיונות שניתן לבצע בעצמכם, או לחליפין להזמין שף פרטי מומלץ שיהפוך את כל החוויה הגסטרונומית לחוויה קולינרית בפני עצמה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here