קרדיט Canva

התליית רישיון נהיגה היא למעשה פסילתו. אמנם מדובר בפסילה עד לביצוע פעולה מסוימת (פירוט בהמשך העמוד), אולם בפועל מי שהרישיון שלו מותלה לא רשאי לנהוג ברכב, כך שמדובר בפגיעה לא מבוטלת באיכות החיים. במשרד עורכי דין משה רבי מסייעים בכל המקרים השונים של התליית הרישיון על-מנת להשיב אותו בהקדם.

המקרים השונים של התליית רישיון נהיגה ודגשים חשובים לגביהם

* התליה עקב צבירת נקודות – נהגים שצברו 12 נקודות תעבורה נדרשים לעבור קורס נהיגה נכונה. באופן טבעי ניתן לכל נהג או נהגת פרק זמן מסוים לבצע את הקורס, אבל חובה לעשות זאת בתוך פרק הזמן הזה – מפני שבלי השלמת הקורס ומעבר המבחן הרישיון ייפסל.

* התליה מנהלית עקב אי התייצבות למכון הרפואי – מצב נוסף שבו אדם עלול לאבד את רישיון הנהיגה שלו עקב אי מילוי הנחיות הגופים המוסמכים בתחום התעבורה הוא כשמתקבל זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) ולא מתייצבים אליו. בהתאם ההמלצה היא להתנהל בהתאם להנחיות המכון, לרבות ביצוע בדיקות והגשת מסמכים נדרשים. כמו כן מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה לדיני תעבורה על-מנת לעבור בשלום את הבדיקה במרב"ד.

* התליה רפואית – יש מצבים שבהם משרד הרישוי מחליט על התליה מידית של הרישיון עקב בעיה רפואית שעלולה לסכן את האדם, ואת סביבתו, בזמן נהיגה. במקרים אלה, כשמתקבל במשרד הרישוי מידע אודות הבעיה הרפואית, התליית הרישיון קודמת לבדיקה במרב"ד, והחשיבות של קבלת ייעוץ מעורך דין לקראת ההגעה למכון מתחדדת.

למה חשוב לפנות לעורך דין במקרים של התליית הרישיון?

התליית רישיון נהיגה כמוה כפסילה, ולכן ההמלצה החשובה ביותר היא להימנע מנהיגה במצב זה – אדם שנתפס נוהג בזמן התליה יועמד לדין ועלול גם למצוא עצמו מרצה מאסר בפועל! ההמלצה השנייה היא לפנות מיד לעורך דין. עו"ד משה רבי אמון על הגשת ערעורים בנוגע להתליית הרישיון, על עזרה למי שנדרש להגיע למרב"ד וגם על ייצוג מקצועי ונחוש של מי שנתפס נוהג זמן התליה. בזכות 20 שנות ניסיון ובקיאות מעמיקה, השירות מועיל ואף משנה חיים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here