191
credit- canva

מה עושה שמאי מקרקעין ומה ההבדל בין המקצוע שלו לשמאי רכוש? בעצם, מדובר על אותו בעל מקצוע, אך כל שמאי זקוק לרשיון אחר לפי תחום ההתמחות שהוא בוחר. שמאי רכוש עובד בדרך כלל עם חברות ביטוח ומתעסק עם תחום הערכת הנזקים לרוב, שמאי רכוש עובד לפי מחירונים קבועים ולא חייבים לימודים מסודרים או בחינה של מועצת השמאים. שמאי מקרקעין לעומת זאת מחויב ללמוד תואר ראשון ולעבור בחינת הסמכה של מועצת השמאים על מנת לקבל את הרשיון שלו, הוא צריך לשלוט בידע רב ותחת המומחיות שלו אחריות גדולה בשל הצורך להעריך שווי של נכס. לרוב שמאי מקרקעין יעבוד באופן עצמאי ולכל שמאי מחירון משלו כיוון שמדובר בשוק פתוח. רוב האנשים שצריכים שמאי מקרקעין צריכים אותו בשל הועבדה שהם רוכשים דירה או מוכרים דירה, וזקוקים להערכה לשווי הדירה. אם חיפשתם שמאי מקרקעין חיפה למשל, בוודאי נתקלתם בשמות רבים והתקשיתם לבחור איש מקצוע. צריך לבחור שמאי בעל הסמכה מקצועית וניסיון רב בתחום על מנת לקבל ממנו את השירות האמין והטוב ביותר

מה שווי הדירה שלי?

אם יש לכם דירה שאתם רוצים למכור, בוודאי השאלה הראשונה ששאלתם את עצמכם הייתה- כמה היא שווה? לרוב אנשים מסתכלים באתר "יד2" ובוחנים דירות שונות שדומות בגודלן ובמיקומן לדירה שלהם, ולפי אלה משערים מה המחיר המשוער של הדירה שלהם. אך לא כך הדברים עובדים, למחיר של דירה יש פרמטרים רבים שלא כל אדם מין השורה יודע להתיחס אליהם- חריגות בנייה, מצב הנכס, בנייה עתידית מסביב לנכס שיש צורך לקרוא את תוכניות הבנייה העירונית כדי לדעת עליהן, תמ"א 38 עתידי שאמור להיות בבניין הזה או בבניינים ליד, ועוד פרמטרים רבים אחרים. שמאי המקרקעין שהוסמך לכך יודע להעריך שווי של נכס לפי כל הפרמטרים המדוברים, ולתת לכם את השווי של הדירה שלדעתו הוא הנכון ביותר. השווי יכול להיות אף גבוה יותר מזה שחשבתם עליו, או אפילו יותר נמוך. בכל מקרה דעה של בעל מקצוע קריטית לעניין זה לצורך המכירה עצמה והמשא ומתן מול הרוכשים. הערכת שמאי לדירה היא חלק בלתי נפרד מתהליך של מכירה או רכישה של דירה, והוא מהווה גורם משלים לעורכי הדין, המתווכים והבנקים המעורבים ברכישה או במכירה.

איך בוחרים שמאי?

אם חיפשתם שמאי נדלן על מנת למכור או לרכוש דירה, בחרו אדם מקצועי ואמין שיש לו תעודות ורשיונות, ונסיון רב בתחום שלו. רצוי לבחור שמאי מאיזור הדירה עצמה שכן הוא לרוב מכיר את האיזור, המחירים, תוכניות הבנייה וכדומה, ומישהו שקיבלתם עליו המלצה טובה. רון קרם ישמח לעמוד לשירותכם ולתת לכם הערכת שווי לדירה אותה אתם מעוניינים לרכוש או למכור, והוא בעל נסיון רב בתחום שמאות המקרקעין.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here