191
credit- canva

במאה ה-21 למחשבים יש נוכחות משמעותית בחיים של כולנו, וגם בעולם המשפט ניתן לזהות את השפעות המהפכה הדיגיטלית – כולל תחום הולך ומתרחב של עבירות מחשב. הכוונה היא לעבירות שמבוצעות באמצעות מחשב, או כשמערכת ממוחשבת כלשהי היא מושא העבירה, ובכל מקרה לנוכח מורכבות הנושא רק עורך דין פלילי בתל אביב בעל בקיאות בתחום ספציפי זה יודע לספק את המענה הנכון.

עבירות המחשב הנפוצות והפסיקה המרחיבה של בית המשפט העליון

המקרים שבהם מערכת מחשב היא מושא העבירה כוללים בין השאר חדירה למחשבים שלא כדין, ייצור נוזקות, הפצת וירוסי מחשב, שיבוש פעילות מערכות ממוחשבות, ועוד. לפני מספר שנים פסיקה של בית המשפט העליון קבעה כי המונח "חדירה" מתייחס לכל מידע אשר נכנס לכל מחשב שהוא, בין אם הוא נוצר ע"י הפעילות של המשתמש באותו מחשב ובין אם מקורו במחשב אחר.

עבירות הונאה וסחיטה באמצעות מחשב

הקטגוריה השנייה היא עבירות שמבוצעות בעזרת יכולותיו של המחשב, לרבות השימוש באינטרנט. לדוגמה, הונאה באמצעות מחשב, ניסיונות סחיטה במייל וכו'. במקרים אלה ההמלצה לקורבן העבירה היא לפנות באופן מידי אל עורך דין עבירות מחשב, על-מנת למנוע נזקים בלתי הפיכים ובנוסף למצות את הזכויות ולפעול נגד העבריינים. השירות כולל סיוע בהסרת תכנים פוגעניים על בסיס התנהלות נכונה מול מחלקות משפטיות של אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות, וכן סיוע בהתנהלות מול רשויות האכיפה.

ליווי משפטי מקצועי לאורך כל הדרך

המורכבות שמאפיינת את התחום החדש והמשתנה כל הזמן של עבירות סייבר מחייבת כאמור בקיאות ספציפית. דגש נוסף הוא התעדכנות מתמדת של עורך הדין הפלילי בעולמות הסייבר והפשיעה הדיגיטלית. שירותי איש מקצוע כזה כוללים ייעוץ משפטי מקיף בכל סוגיה רלוונטית, ייעוץ לפני חקירה על-מנת להוריד את מפלס הלחץ ולמנוע טעויות שעלולות לעלות ביוקר, ייצוג בפני שופט מעצרים על-מנת למנוע מעצר עוד בטרם הוגש כתב אישום, ובאופן כללי ליווי צמוד ומועיל לאורך כל הדרך. משרד עוה"ד מנשה-רון כבר טיפל בהצלחה בתיקי עבירות מחשב, ומקפיד להתנהל בזמינות מרבית ומתוך מחויבות מוחלטת לכל לקוח ולכל לקוחה.

ליצירת קשר: 039158500

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here