המדריך המלא לכל חלקי החילוף לרכב

כאשר מדברים על תחום חלקי החילוף לרכב, רבים נוטים לחשוב על הוצאות כספיות, על מיסים ועל תקנות שונות ומשונות שנקבעו על ידי משרד התחבורה. לעומת זאת, הרפורמה החדשה של משרד התחבורה, מקלה על  הייבוא ועל הרכישה החלפים האלו. בנוסף פותחת עולם שלם של אפשרויות להוזלת מחירים וחיסכון שלא הכרתם קודם.

בתחום חלקי חילוף לרכב קיימת התלבטות רבה בין בחירה בחלקי חילוף תחליפיים לבין בחירה בחלקי חילוף מקוריים. ניתן להבדיל ביניהם להלן:

  • חלקים תחליפיים – חלקים תחליפיים אלו אינם פחותים באיכותם מאשר החלקים המקוריים. הם אף נמכרים במחירים נוחים יותר לכיס, וכך למעשה מהווים תחליף יעיל ונוח לחלפים מקוריים.
  • חלקי חילוף מקוריים – הינם חלקי חילוף המיוצרים אצל יצרנית הרכב עצמה או באמצעות  היצרנים עבור חברות רכב שונות. כלומר, מדובר בחלפים אשר בוודאות מתאימים לסוג הרכב שלכם. זאת בתנאי כי אתם בוחרים לרכוש את החלפים והצמיגים הנכונים המיועדים לסוג הרכב שלכם.

מתי מומלץ לשקול את החלפתם של חלפים ברכב ?

בשנים האחרונות, חל שינוי במרווחי הזמנים הנחוצים שבין הטיפולים המוענקים לכלי הרכב שלכם. זאת עקב ייעול של טכנולוגיית ומערכות הייצור של החלקים השונים. הוראות היצרן יקבעו את מועד הבדיקה, באופן אשר מותאם לסוג הרכב. בבדיקה זו ישנם חלפים לרכב אשר מוחלפים באופן אוטומטי, זאת לצד טיפולים ייחודיים בעבור חלקים אחרים ברכב. הנחיות אלו מסבירות מתי צריך להחליף כל חלק ומתי יש לטפל ברכב.

שומרים על מערכת הבלמים

צלחות בלם הן חלק ממערכת הבלמים. משני צדי הצלחת קיימות רפידות אשר נמחצות כאשר לוחצים על הבלמים הללו והן גורמות לעצירה או להאטה לפי עוצמת הלחיצה. חלק זה הינו קריטי לתקינות הרכב והנסיעה בו ועל כן יש לוודא כי חלק זה יעבוד בצורה תקינה.

בולמים בביטחון

מערכת הבלימה ברכב הינה מערכת מורכבת אשר דורשת מספר חלקים על מנת לתפקד כראוי. מערכת זו פועלת על ידי הפעלה של צלחות בלם, שהוזכרו מעלה, ובוכנות הידראוליות. המגע של הרפידות ושל הצלחות בלם יוצרת החיכוך הרצוי. דיסקיות בלם הינן חלק הכרחי נוסף במערכת אשר מוודא כי ייווצר החיכוך הדרוש לעצירת הרכב. וודאו כי גם חלק זה תקין בכל בדיקה.

מתייעצים עם המקצוענים

כעת תוכלו לפנות אל חברת SOLO (סולו) וליהנות מהייעוץ המקצועי והאיכותי ביותר בעולם הרכב. אל תוותרו על חוות דעתם של המקצוענים אשר יוכלו לכוון אתכם אל חלקי החילוף המתאימים לרכב שלכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here