מדריך שלם על יתרונות הבנייה בגבס

בנייה, לא משנה אם מדובר בבניית בניין, דירת מגורים או משרדים, מצריכה תכנון מדוייק וכמובן השקעה כלכלית נכבדת. על ידי תכנון נכון ושימוש בסוגים שונים של חומרים, ניתן לחסוך סכומים נכבדים וזמן רב, וזאת מבלי לפגוע באיכות הבנייה.

במרוצת השנים פותחו שיטות שונות אשר תרמו בין היתר לקיצור הליכים והוזלת הבנייה. אחת משיטות הבנייה שפותחו הינה השיטה של בנייה בגבס. לפני שנים, עם תחילת השימוש בגבס לבנייה, נוצרה דיעה שלילית בקרב אנשים וכן בקרב בעלי מקצוע בכל הנוגע לשימוש בגבס, היו שטענו כי הבנייה בגבס הינה איכותית פחות ואינה עמידה לאורך זמן ולקוחות פחדו משימוש בגבס בביתם או במשרד. עם חלוף הזמן יותר ויותר אנשים התוודעו לבנייה בגבס, איכות החומר השתפרה מאוד וטכניקות השימוש בגבס השתכללו. כיום בעלי מקצוע רבים בוחרים לעשות שימוש בגבס אשר יש בו מספר יתרונות כגון: קיצור זמני העבודה וחסכון בעלויות רבות.

גבס הינו חומר מועדף לשימוש על ידי אדריכלים ומעצבי פנים רבים, בעיקר לעיצוב חללים פנימיים של דירות או משרדים. באמצעות עבודות גבס ניתן לתכנן וליישם בקלות סוגי עיצוב שונים וניתן ליצור עיצובים מיוחדים כגון: הנמכות תקרה, נישות מעוצבות, תאורה שקועה ואפילו רמקולים שקועים.

בתוך קירות גבס ניתן להעביר בקלות וללא סרבול תשתיות של חשמל וצנרת מים. כמו כן, קל מאוד לתכנן חללים מחדש ולבצע שינויים מבניים אשר מצריכים פירוק והרכבה מחדש של קירות הגבס, כך ששיטה זו נפוצה ואהודה בעיקר בשטחי מסחר וחנויות, אשר מושכרים ללקוחות שונים, כאשר כל לקוח מעוניין בעיצוב החלל בהתאם לרצונו ולייעודו, ובאמצעות השימוש בגבס ניתן לשנות את החללים ביעילות רבה.

ישנם סוגים שונים של גבס ולוחות גבס אשר מתאימים לשימושים שונים, וחשוב לוודא כי לוחות הגבס יהיו תואמים לשימוש המיועד, כך למשל ישנם לוחות גבס המתאימים לשימוש בחדרים רטובים כגון חדרי אמבטיה ושירותים ולכן חשוב להשתמש בהם לחדרים כאלה, ולא בלוחות רגילים אשר אינם מיועדים לכך. כמו כן, ודאו שבין הפלטות יונח חומר בידוד איכותי אשר יבודד רעשים בצורה טובה ממש כפי שמבודד קיר רגיל.

חשוב להתייעץ עם קבלן שיפוצים במרכז טרם ההחלטה על שימוש בגבס ולקבל חוות דעת האם גבס הינו החומר המתאים לשימוש הרצוי עבורכם וכן, בררו איכויות של המוצרים ועלויות השימוש בגבס לעומת עלויות שימוש בחומרים אחרים. לאחר קבלת מכלול הנתונים תוכלו לבצע החלטה נכונה ומושכלת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here