למה מדיח כלים יכול להתקלקל ואיך לטפל בבעיה?
מקור FREEPIK

בדרך כלל מדיחי כלים עושים את עבודתם נאמנה, גם אם השימוש הוא יומיומי, שוטף ותכוף. יחד עם זאת, עדיין מדובר במכשיר מכאני-חשמלי עם לא מעט רכיבים, שצריך לעמוד בעומסי טמפרטורות, לחצים, מים זורמים, סבונים וכדומה, וברור שעם הזמן יכולות להיות לצוץ תקלות. אז במאמר הבא נבין למה מדיח כלים יכול להתקלקל ואיך לטפל בבעיה.

משאבת המים של המדיח

כאמור, מדיח כלים מורכב מחלקים שונים שברבים מהם יכולה להיות בעיה מעת לעת, למשל בכרטיס הפיקוד האלקטרוני, בממטרות, בגוף החימום ובמנוע. אחד החלקים המרכזיים הללו היא משאבה למדיח כלים אשר תפקידה לשאוב את המים המלוכלכים ולהכניס במקומם נקיים לתא. בדרך כלל משאבה זו לא עושה בעיות ומתמודדת יפה עם העומסים, אולם לעיתים מתגלות בה תקלות המצריכות התערבות מקצועית. 

במקרים כאלו, מה שאתם כבעלי המדיח יכולים לעשות הוא רק להקדים תרופה למכה, ולהימנע מלהכניס למכשיר כלי זכוכית עדינים שאינם אמורים להיות בו, חרצנים וכדומה – בקיצור – רכיבים קטנים שיכולים להיתקע במשאבה ולתקוע אותה. כמו כן, אם אתם רואים שמים מלוכלכים מתאספים במדיח ולא מתנקזים, ניתן לבדוק אם צינור הניקוז איננו מקופל וחוסם את הזרם. במידה שהוא אינו מקופל, כנראה שהתקלה היא במשאבה וצריך להזמין בעל מקצוע שיתקן אותה. יש לציין שאם מדובר במדיח המצוי בקומת קרקע ולמעשה מחובר אל משאב ניקוז, חשוב מאוד להסביר זאת לטכנאי לפני כן ולוודא שהוא אמון ומוסמך לתיקון משאבות אלו, המכונות גם סילוקית.

בעיה של כרטיס הפיקוד

למדיח הכלים שלכם יש כרטיס פיקוד אלקטרוני שתפקידו לסנכרן בין החלקים השונים, וכמו כל רכיב רגיש במכשירים כאלו, הוא יכול להתקלקל. במקרה כזה, לא יהיה שום קושי להבחין שישנה תקלה, מהסיבה הפשוטה שהמדיח שלכם לא יעבוד. מצד שני, אין שום אפשרות לפתור אותה באופן עצמאי ויש לפנות למעבדה שתתקן אותו. אבל חשוב מאוד לבחון את הצעת המחיר כי תיקונים כאלו עשויים להיות יקרים, עד כדי כך שכבר עדיף לקנות מדיח חדש.

ממטרות המדיח נסתמו

בדומה למשאבה, גם הממטרות של המדיח עלולות להיסתם מרכיבי לכלוך ומזון גדולים מדי שהשארתם על הכלים, אז דאגו לשטוף אותם לפני כן. מצד שני, הבשורות הטובות הן שבניגוד למצב של סתימת משאבה למדיח כלים, כאן התיקון יותר פשוט, יותר זול ואפילו ניתן לעשותו לרוב באופן עצמאי. כל מה שצריך לעשות הוא רק לשלוף את הממטרה שנסתמה ולנקות אותה עם כלי חד ודק, ובסוף להחזיר אותה למקום. סביר מאוד להניח שהבעיה תיפתר ולא יהיה צורך לקרוא לטכנאי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here