כיצד לשמור על מצבר לרכב בקיץ?
מקור FREEPIK

כולנו מרגישים איך הקיץ הולך ומתקרב, וממש עוד מעט הוא יהיה בשיאו. ממש כמו גופנו כך גם הרכבים שלנו מושפעים משינויי הטמפרטורות, ועלינו לדאוג לתקינותם ולמניעת בלאי מואץ. הדבר נכון למשל לגבי חלקי הפלסטיק של חלל הפנים והדש בורד שעליהם יש להגן מקרינת השמש, נכון לגבי בדיקה תכופה יותר של נוזל הקירור במנוע, וכן – גם לגבי המצברים. אז בשורות הבאות נראה מדוע וכיצד לשמור על מצבר לרכב בקיץ.

מה הקשר בין חום למצברים?

מצבר לרכב הוא בעצם סוללה גדולה, או יותר נכון – סדרת סוללות המחוברת זו אל זו. מדובר בלוחות עופרת שנמצאים בתוך חומצה גופרתית ומים מזוקקים, כאשר הזרם החשמלי נע בין הקוטב החיובי לשלילי לסירוגין. כך מתקבל הכוח להנעת המכונית וכן לאביזרים האחרים החל מבקרת האקלים ועד לאורות ולמחשב המכונית. וכמו כל סוללה כמעט, גם מצבר לרכב מושפע משינויי טמפרטורות ובעיקר החום. למעשה, ככל שהטמפרטורה גבוהה יותר כך עולה הסיכון לשחיקה של המצבר, או יותר נכון לפוטנציאל החשמלי שהוא יכול לספק.

בדיוק מסיבה זו יש לבחור במצברים המותאמים לאקלים הישראלי החם, שאם לא כן חיי המצבר יתקצרו משמעותית, בין אם הדבר יורגש בטווח הקצר ובין אם בחורף תמצאו את עצמכם עם מצבר שכילה את כוחותיו. אכן, השמש הישראלית הקופחת על הפח הלוהט מצטרפת אל חום המנוע ואל השפעה של מערכת המיזוג, דבר היוצר עומסי חום כבדים, וחשוב להכין את המצבר לקראתם.

אז איך להכין את המצבר לקיץ?

יש כמה פעולות פשוטות שיכולות לשמור על חיי המצבר בקיץ. קודם כל, כדאי לסור אל חשמלאי הרכב ולבדוק את מתח הטעינה. הדבר במיוחד אם אתם לא מאלו שמרבים לנסוע ולכן המצבר לא מקבל הרבה טעינה שמכסה על הוצאת החשמל בהתנעה, ואם יש ברכב הרבה צרכני חשמל החל מחלונות חשמליים ועד למערכת הסטריאו והסמארטפון. גם חשוב לסור אל החשמלאי אם המצבר כבר בן יותר משנתיים ואם הוא מתחיל להיחלש. ייתכן שהטכנאי יגלה שיש בעיה באלטרנטור וייתכן והמסקנה תהיה שצריך להחליף מצבר. במקרה השני, דאגו לקנות מצבר של יצרנית מוכרת ואמינה, המותאם למזג האוויר הישראלי. 

מעבר לכך, כדאי לבדוק לעיתים את מפלס המים המזוקקים במצבר ובמידת הצורך להוסיף לתאים עד כיסוי רשתות העופרת, ולא מעבר לכך. כמו כן, אם יש סימני חלודה על המצבר כדאי לנקותם עם מברשת קשה ומי ברז רגילים, ולבסוף מריחת וזלין או חומר ייעודי נגד חלודה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here