כשהרכב לא מתניע, יש מה לעשות

רכב שאינו מתניע זה לא סוף העולם. כי מה שזה אומר הוא שייתכן שיש צורך להחליף מצבר ישן בחברו – מצבר מקצועי כמו וולטה. קחו לדוגמה את המקרה של דני. דני הוא איש של שגרה קבועה ונוקשה. בתור מנכ"ל של חברה גדולה ומרשימה הוא יוצא בכל בוקר ברכב הפרטי שלו לעבר המשרד כדי להקדים את כל העובדים ולהתחיל "לסגור פינות" מערב העבודה הקודם. בזמן האחרון, כשדני היה מתניע את הרכב שלו הוא שם לב לקולות תקתוק משונים. אבל לא היה לו פנאי לטפל בכך, והוא המשיך לבצע את הנסיעות שלו כרגיל.

בוקר אחד, כשדני נכנס אל הרכב שלו, הוא גילה שהוא אינו מסוגל להתניע אותו. דני חש שהוא ממש נלחם כדי לסובב את המפתח, והרכב אינו מגיב. מכיוון שדני אינו סובל כשדבר מה מפריע לשגרה שלו, הוא מיד נתקף בבהלה מחשש שכל הרכב שלו הלך, וכעת הוא צריך להוציא הון תועפות על רכב חדש. 

הרכב לא מתניע? בדקו את המצבר

דני לא לבד. נהגים לא מעטים נתקפים בבהלה כאשר הם מגלים כי הרכב הנאמן שלהם מסרב להתניע פתאום. אך אל דאגה, גם אם הרכב אינו מציית לכם בעת ההתנעה, זה לא אומר שאתם צריכים להחליף אותו באופן מיידי. אחד הדברים הראשונים והחשובים שצריך לעשות הוא לבדוק את המצבר ולבחון אם אתם זקוקים לרכישת מצבר מקצועי כמו וולטה. ייתכן שמדובר במצבר שתוקפו עומד לפוג, ייתכן שהכבלים שלו מנותקים או שקופסת המצבר נפגעה בזמן שהרכב עבר טלטלה חזקה או חלילה תאונה. 

מי בודק לי את המצבר?

את מצבר הרכב יכול לבדוק רק חשמלאי רכב מקצועי שיש לו הסמכה לכך. כאשר אתם פונים למוסך או לחברה למצברים, כדאי לבדוק אם מדובר בחשמלאי מורשה שיש לו תעודה. מומלץ גם לשאול לחוות דעתם של אנשים שמצבר הרכב שלהם כבר עבר טיפול אצל חשמלאי, כדי להיערך לבדיקה בהתאם. כמו כן, אינכם מוכרחים להביא את הרכב שלכם עד המוסך. בימינו חשמלאים לא מעטים מציעים שירותי תיקון מצברים עד הבית. תוכלו ליהנות משירות מעולה עם כוס קפה ביד, מבלי הצורך לצאת מהבית.

למצבר יש סימני גסיסה

על פי רוב, המצבר שלכם אינו שובק חיים באופן מיידי. חשוב להיות ערניים לסימני הגסיסה של המצבר, במטרה להגיע לחשמלאי רכב במקרה שמשהו לא נראה לכם תקין. ראשית, שימו לב לאספקת החשמל ברכב. האם לוח המחוונים מאיר טוב בלילה? האם ה-GPS מתנתק לכם כל הזמן או שאולי אתם צריכים להגביר את המזגן והרדיו, עד כדי כך שהם פועלים בעוצמה גבוהה, ועדיין ברמה שאינה מספקת? מעבר לכך, אחד הסימנים הבולטים לכך שמשהו יכול להיות לא בסדר עם המצבר הם קולות התקתוק של הרכב, המבשרים על כך שסופו של המצבר שלכם קרוב.

כל כמה זמן צריך להחליף מצבר?

קיימים סוגי מצברים שונים. ישנם מצברי ג'ל שיכולים להחזיק מעמד בין 10 ל-15 שנה, אבל אם יש לכם רכב פרטי סטנדרטי, הרי שהמצבר שלכם הוא מצבר המבוסס כל חומצה ומים שמחזיק מעמד כ-3 שנים. כאשר רוכשים מצבר ורטה חדש, או כל מצבר אחר, כדאי לשים לב לתאריך התפוגה שלו. כמו כן, כדי לשמור על מצבר תקין, מומלץ לקחת אותו לחשמלאי רכב מקצועי מדי ארבעה חודשים, ובייחוד לפני בואה של תקופת הקיץ, המאיימת על מפלס המים המזוקקים של המצבר. החשמלאי בודק מאפיינים שונים כמו האם יש צורך להוסיף מים מזוקקים למצבר, האם המצבר נפגע, התנתק מנקודת העגינה שלו או האם הכבלים שלו נקרעו. בסופו של דבר, אם מצאתם חשמלאי רכב טוב, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שהמצבר שלכם נמצא בידיים טובות. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here