מדריך לתכנון והתקנת מדפים למחסן בבית
קרדיט pixabay

אם אתם מתכננים לרכוש מחסן או לבנות מחסן במו ידיכם, על מנת שיעמוד בחצר הבית, אל תשכחו לתכנן מראש את המדפים שיהיו בו, תכנון המלווה לאחר מכן בהתקנה הולמת. באילו פרמטרים צריך להתחשב? כיצד בוחרים נכון את אמצעי המידוף על מנת שייתנו מענה אפקטיבי? התשובות במאמר הבא.

סוגים שונים של מדפים

על מנת לבחור ולתכנן נכון מדפים למחסן, עליכם להכיר לפחות באופן בסיסי את סוגי המדפים המוצעים על ידי חברות מובילות בשוק. כך לדוגמא, ישנם מדפי פלדה, מתכת, עץ ופלסטיק, מדפים למשקלים נמוכים, בינוניים וכבדים, מדפים הנתמכים על ידי קורות, מדפים מודולאריים שאפשר להזיזם כשצריך בלי מורכבות מיוחדות, וכיוצא בזאת. אז כדאי שתכירו את סוגי המדפים, לפחות הנפוצים שבהם, ותבינו את המאפיינים, היתרונות, החסרונות, וגם את המחירים.

 איך ייראה המחסן?

הדבר הראשון שצריך לקחת בחשבון הוא את הנתונים של המחסן עצמו. עליכם לשבת על התוכנית של המבנה ולראות כיצד בוחרים ומתקינים מדפים המנצלים בצורה מקסימאלית את השטח הנתון. כך למשל, שימו לב לגובהו של המחסן, האם מתוכננת דרכי מעבר בין אמצעי מידוף שונים, האם ישנם עמודים, אם קיימים חלונות שרוצים שיישארו עם אפשרות לפתיחה וסגירה, מהו גודל הדלתות והיכן הן ממוקמות, וכדומה. בהתאם לכך, תכננו את המדפים באופן שיאפשר נוחות מרבית של שימוש, עם תנועה חופשית מאזור לאזור במחסן, בלי צורך להתאמץ או להתגבר על מכשולים. 

בנוסף, קחו בחשבון את החומר שממנו עשוי המחסן, כי ישנו למשל הבדל בין מחסן עץ, גבס או מתכת מבחינת עומסי המשקל שהוא מסוגל לשאת בנקודה ספציפית, ומכאן גם סוג המדפים שיכולים להתאים לו. באותו האופן עליכם לחשוב על התנאים שישררו בתוך המחסן. לדוגמא, אם אתם מתגוררים באזור בעל לחות גבוהה, ופנים המחסן עתיד גם הוא להיות לח עקב תנאי מזג האוויר, סוג החומרים המאוחסנים וכדומה, הרי שמדפי עץ פחות יתאימו עקב הבלאי הגבוה בתנאים אלו. 

מה אתם מאחסנים?

את תכנון סוג המדפים והתקנתם יש לקבוע גם בהתאם לסוג הפריטים שאתם עתידים לאחסן במחסן. כך למשל, ייתכן שאתם עומדים לאחסן כלי עבודה, ארגזים עם מסמכים, חפצים וחלקים קטנים, ארגזים ושקים, משטחים, צינורות וכדומה. כמובן שפריטים אלו נבדלים זה מזה בפרמטרים רבים, למשל בגודלם ובמשקלים שלהם, ויש לבחור מדפים המסוגלים לתת מענה לעומסים הצפויים כמו גם לדרישות השטח והנפח. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here