כיצד נגרמת סתימה בכיור ואיך מטפלים?

מדובר במצב שכולנו מכירים: המים בכיור מסרבים לרדת למטה בצנרת, מתאספים בתוך אגן הכיור ואם לא שמנו לב – הם גם זולגים ויוצרים הצפה. בכל מקרה, הדבר מקשה ואף מונע את השימוש בכיור בין הוא מצוי בחדר האמבטיה, בשירותים או במטבח. מטבע הדברים, יש לטפל בסתימה במהירות כדי לחזור ולהשמיש את הכיור, וניתן לעשות זאת בכמה צעדים פשוטים – בהנחה שהסתימה אינה במקום מרוחק ומורכב מדי.

 

מה יוצר סתימה בכיור?

 לפני שנסביר כיצד פותחים את הסתימה נאמר כמה מילים על הגורמים להיווצרותה. כמעט בכל המקרים, הסיפון והצנרת של הכיור נסתמים עקב הצטברות של חומרים שומניים על הדפנות, אשר מצרים בהדרגה את הקטרים. לכך מצטרפים חומרים שונים היורדים במורד הצנרת, כתלות בטיב השימוש בכיור, למשל שיערות, חלקי מזון, חתיכות פלסטיק קטנות וכדומה. עם הזמן וההצטברות הכיור הולך ונסתם, וניתן להבחין בכל עם האטת קצב ירידת המים או עם הפסקת הניקוז בכלל. כאמור, מיקומו וייעודו של הכיור יכולים להשפיע על סיבת הסתימה. לדוגמא, אם הכיור נמצא במרתף או חדר אחר שמתחת לפני הקרקע, ולכן מחובר אל סילוקית לכיור, ייתכן שהבעיה היא דווקא בפעולת המשאבה או בבעיה בסכיני הסילוקית. בעיות כאלו מצריכות פנייה אל איש מקצוע בעל מיומנות במערכות סילוקית, אולם כל עוד מדובר בסתימה יחסית קלה ונפוצה בכיורים רגילים, בהחלט ניתן לנסות לפתור אותה עצמאית.

אז איך פותחים סתימה בכיור?

בין אם יש לכם סילוקית לכיור או שמדובר בכיור הניצב בקומות הרגילות של הבית, יש כמה פעולות עצמאיות שיכולות לפתור את הבעיה. ניתן להתחיל באופן הפשוט ביותר על ידי מילוי קומקום במים והרתחתם, ולאחר מכן שפיכתם אל תוך הכיור. מכיוון שמים רותחים ממיסים חומרים שונים, במידה שהסתימה איננה רצינית במיוחד היא עשוי להיפתח. אם לא הצלחתם, עברו אל הפומפה ועבדו איתה על פתח ניקוז הנוזלים, דבר שיכול לעיתים קרובות לשחרר סתימות הסמוכות לחור.

אם שתי הפעולות האלו לא צלחו, אין ברירה אלא לשנס מותניים ולרדת אל מתחת לכיור. שם תפגשו את הסיפון שמתנתק בהברגה עם הידיים או עם מפתח צינורות, רק אל תשכחו  לדאוג לסיר או דלי שיאסוף את הנוזלים. שטפו את הסיפון והחדירו חוטר או כל כלי מאורך ודק אחר אשר יפתח את הסתימה שבין הכיור לסיפון. לא פעם הפעולה תפתור את הבעיה. אם לא, השתמשו בחוטר שנקרא גם קפיץ שרברבים על מנת לחדור יותר לעומק הצנרת. ייתכן שתתקלו שם בנקודה הסתומה ותפתחו אותה. לבסוף, אם שום דבר אחר לא עבד, השתמשו בחומר לפתיחת סתימות אך היזהרו עימו שכן מדובר ברעל העלול לגרום לכוויה, וממילא לא כדאי לעשות בו שימוש רב עקב פגיעה אפשרית בצנרת.

ומה אם שום דבר לא עבד? בין אם יש לכם סילוקית לכיור או צנרת רגילה לחלוטין, זה הזמן לפנות לאנשי המקצוע.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here