אילו סוגי ביטוח רכב קיימים?
קרדיט depositphotos

קניית מכוניות היא השקעה חשובה שאנו מבצעים לטווח הרחוק, לכן היא חייבת להיות נכונה וחכמה במיוחד שמדובר על ביטוח לרכב שאנו צריכים לשלם עליו. בעת קניית רכב חשוב להשוואות בין חברות הביטוח השונות על מנת לקבל את הצעת המחיר המשתלמת ואטרקטיבית ביותר עבורכם. לכן בטרם רכישת ביטוח רכב וחתימה על חוזה הביטוח יש לקרוא בעיון רב את חוזה הרכב ואת מרכיבי הפוליסה שלו ואם משהו לא ברור לשאול את סוכן הביטוח שלכם.

סוגי ביטוח רכב

קניית רכב כוללת כמה סוגי ביטוח רכב אשר מותאמים לצרכי הלקוח בעת רכישת פוליסת ביטוח רכב. בין סוגי ביטוחי הרכב ניתן למצוא את הביטוחים הבאים:

ביטוח חובה לרכב- ביטוח זה מתייחס לתאונות דרכים ומגן על האנשים אשר במהלך התאונה עלולים להיפגע במהלך הנסיעה. ביטוח זה הוא ביטוח חובה לכל נהג אשר נוהג בכבישים. הביטוח מכסה את פגיעות נזקי הגוף שסובלים הנוסעים בעת התאונה, פגיעות הנהג עצמו שהיה מעורב בתאונה וכן הוצאות כלכליות בגין תקופת השיקום הנדרשת לאחר קבלת הטיפולים בהתאם למצב הרפואי. בנוסף לכך, ביטוח מפצה על אובדן כושר העבודה, אובדן ימי עבודה, הכאב והסבל כתוצאה מהתאונה בהתאם לפוליסת הביטוח. לכך שעם ביטוח חובה ניתן להיות בטוחים ולחזור מהר לשגרה מבלי להיקלע לחובות כלכליים שונים אשר קשורים לתאונה.

ביטוח מקיף לרכב- ביטוח זה מתייחס למצבים שבהם נגרם נזק לרכב ולרכוש של הנוסעים אשר אתם מסיעים ברכב, בין אם זה גניבה, סיכונים שונים ועלויות משפטיות עקב תאונה. ביטוח זה מכסה תיקונים או החלפת רכב לאחר תאונה, גניבות, אש, נזקים אשר נגמרו בזדון לרכב וכן נזקים הקשורים למזג האוויר. הכיסויים השונים משתנים בהתאם לחברות הביטוח השונות. בנוסף לכך, ביטוח מקיף לרכב יכול לכסות גם את תיקון והחלפת כלי הרכב אשר נגמרו להם נזקים או פגיעה ברכוש במהלך התאונה ע"י הרכב שלכם. את הביטוח יש להתאים לצרכים האישיים שלכם ובהתאם לסוג המכונית, הנזקים השונים ועוד.

ביטוח צד ג' לרכב- ביטוח זה מתייחס לנזק שנגרם לרכוש האחרים וכולל הוצאות משפטיות עקב הליכים משפטיים. בביטוח זה אין כיסוי לנזקים אשר נגרמו לרכב שלכם, לכן אם נקלעתם לתאונת דרכים או גרמתם לפגיעה ברכוש שאינו רכב, כמו בית, עמוד חשמל או גדר ביטוח צד ג' מכסה זאת בהתאם לסעיפי האחריות בפוליסה. בנוסף לכך, הוא כולל השתתפות עצמית בסכום אשר נקבע מראש או על המבוטח לשלם לחברת הביטוח במידה והוא נמצא אשר בתאונת הדרכים. כמו כן, תמורת עמלה נוספת תוכלו להימנע מתשלום ההשתתפות העצמית, וכך תשיגו לכם שקט נפשי.

כיצד לבחור ביטוח לרכב?

על מנת לבחור ביטוח רכב מתאים חשובים להתאים את פוליסת הביטוח לצרכי הנהג. לאחר התאמת הצרכים לנהג הרכב, יש לפנות לכמה חברות ביטוח ולקבל הצעת מחיר לביטוח רכב, ההצעה הזולה והרלוונטית בהתאם לצרכים האישיים שלכם היא זאת שתכריע לגבי בחירת פוליסת הביטוח שתעשו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here