איזה סוג של גלשן כדאי למתחילים לרכוש?
קרדיט FREEPIK

גלישת גלים היא חלומם של רבים וטובים, החל בילדים ובני נוער ועד למבוגרים. וכשמתחילים להפוך את החלום למציאות עולה השאלה איזה גלשן גלים למתחילים יהיה הכי מתאים. כמעט תמיד התשובה לכך תהיה גלשני סופט שמוצעים בשורה ארוכה של עיצובים, דגמים ומידות.

למה גלשני סופט?

בשנים האחרונות נכנסו גלשני הסופט לעולם הגלישה והם פופולאריים מאוד בקרב מתחילים, אבל גם בקרב גולשים מנוסים שאוהבים לפעמים לעשות את החיים קלים. מדובר בגלשן מאוד גדול, מציף ורחב הבנוי מחומרים רכים. לכן הוא מתאים במיוחד למתחילים שעדיין אינם שולטים לחלוטים בציוד ובטכניקה ועתידים ליפול כמה וכמה פעמים ולקבל מכה בראש מהגלשן. בנוסף, צורתו של גלשן גלים למתחילים סופט מאפשרת ללמוד בצורה נכונה וקלה, עם גלשן שלא מעיף את הגולש למים מייד כשמניחים עליו את הרגל במקום שאינו נכון. לכן, קל ללמוד עליו את יסודות הגלישה ולתפוס איתו גלים. מחירו גם יותר זול בהשוואה לגלשנים קשיחים, הוא עמיד יותר ופחות מצריך תחזוקה שכרוכה בהוצאות. 

איך לבחור את הגלשן שלכם

גלשן גלים למתחילים צריך לבדוק לפי איכות, צורה ומידה. מבחינת האיכות, קיימים סוגים רבים של סוגי קלקר לגלשנים, וכן של שדריות, צורות, עיצובים וגימורים. לכן, הדבר החשוב ביותר הוא לרכוש את הגלשן מחנות מקצועית רצינית ובעל מוניטין טוב, המספקת גלשנים של מותגים מוכרים ואמינים, למשל ליקוויד שרדר, פוקוס או סטורם בלייד. חנות רצינית גם תספק לכם אחריות לשנה כנגד שבירה של הגלשן, טרייד אין בשנה הראשונה בגובה 50% אם תרצו לעבור לגלשן יותר מתקדם, וכמובן גם ייעוץ מקצועי והתאמה אישית.

מבחינת הצורה, יש לזכור שגלשן עבה יותר יציב אבל גם יותר גם לתמרון, כך שלמי שממש מתחיל ואין לו ניסיון כדאי ללכת על גלשן יחסית רחב עם צידי גלשן (ריילים) עבים, ועם קימור (רוקר) מתון. מומלץ בחום להתייעץ עם אנשי החנות שמוכרת את הגלשן בעניין זה. ולגבי המידות, לשנים יותר גדולים הינם יותר קלים לגלישה, ולכן צריך להתאים את הגודל ליכולות שלכם. מידות גדולות מדי עלולות לגרום לכם להיתקע, ואילו מידות קטנות מדי יקשו על יציבות, עמידה ותפיסת הגלים. אז בעיקרון, מומלץ לבחור גלשן גלים למתחילים גדול אבל בלי להגזים, ולהיעזר בטבלאות מידות שקיימות באתרי חנויות גלישה מובילות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here