קרדיט - Canva

חברה מודרנית ומתקדמת דואגת לאנשים בעלי מוגבלויות. בין אם מדובר על מתמודדי נפש, בין אם אלה אנשים עם אוטיזם בכל רמות התפקוד, אנשים עם נכות פיזית כלשהי – בכל מקרה ברור לחלוטין שהם זקוקים לעזרה, ובפרט לפתרונות דיור שמותאמים למאפיינים הספציפיים שלהם. דיור לאנשים עם מוגבלויות ממומן ברובו ע"י המדינה, ומופעל ע"י ארגונים פרטיים. כנרת שירותי רווחה מציעה מבחר רחב של פתרונות דיור איכותיים, לכל קהלי היעד הרלוונטיים, במקומות שונים ברחבי הארץ.

איך לבחור מסגרת דיור לאנשים עם מוגבלויות

* צוות – המרכיב העיקרי באיכות החיים של אדם עם מגבלות במסגרת דיור שמותאמת לו הוא רמת הצוות. בהתאם מומלץ קודם כל לבחון מה כולל הצוות הרב-מקצועי, כמה נשות ואנשי צוות יש בכל רגע נתון במסגרת הדיור, מהי ההכשרה של כל אחד ואחת מהם, מה החיבור שלהם לתפקיד וכו'.

* פעילויות – מסגרת דיור לאנשים בעלי מוגבלויות פיזיות, נפשיות או שכליות היא לא רק מסגרת דיור אלא מסגרת לחיים – ולכן רצוי לבדוק גם אילו פעילויות מוצעות לדיירים: חוגים, טיולים, העשרה, רכישת כישורי חיים, אינטראקציות חברתיות מתאימות לדיירים ועוד.

* תחזוקה – שיקול נוסף הוא רמת התחזוקה של הבית, ובפרט כמובן מיחדת התאמתו לצרכי הבטיחות הספציפיים של הדיירים בו.

* מיקום גיאוגרפי – לאחר שמוודאים כי האדם בעל המוגבלויות יזכה למקסימום איכות חיים, אפשר להתייחס גם למיקום הגיאוגרפי של הבית, כך שאפשר יהיה לבקר בנוחות את בן המשפחה.

התאמה מלאה לכל סוגי המוגבלויות

באופן טבעי ישנם הבדלים משמעותיים בין מסגרות דיור לאנשים עם מוגבלויות בהתאם לסוג המוגבלות. כנרת שירותי רווחה מפעילה קהילות תומכות ודיור מוגן עבור אנשים עם אוטיזם בתפקוד נמוך, בינוני או גבוה, עבור בעלי נכויות פיזיות מורכבות (40% נכות ומעלה), לאנשים המוגדרים כבעלי אינטליגנציה גבולית וכתוצאה מכך הפרעות התנהגות וקשיי הסתגלות, למתמודדי נפש ועוד. גם מבחינת הגילאים המנעד רחב, כשאנחנו מציעים מסגרות מתאימות לילדים, בני נוער ומבוגרים. המכנה המשותף בכל המקומות הנ"ל הוא אכפתיות אמיתית, שמתורגמת ליחס חם, קשב מלא, טיפול מקצועי ונתינה מכל הלב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here