מדריך להכנת מצגת מוצלחת ליום הולדת - 10 הטיפים החשובים ביותר !!

מסיבת יום הולדת, כמו אירועים שמחים אחרים בחיינו, הינה הזדמנות מצויינת להראות לבעל השמחה כמה אנחנו אוהבים אותו וגם כמה אנחנו מכירים אותו טוב. אם רצוננו להראות חיבה והערכה לבעל השמחה, וגם להשאיר רושם נאה מבחינת רמת ההיכרות עימו, מצגת תמונות וברכות עבורו יכולה להיות רעיון נהדר ושובה לב.

אבל איך ניגשים למלאכה? מאיפה מתחילים? כיצד עושים זאת נכון?

הכנת מצגת ליום הולדת של אדם קרוב ואהוב, יכולה להיעשות ביעילות וביצירתיות, אם נדע להיעזר נכון בעשרת הטיפים המובאים להלן.

טיפים אלו, להפקת מצגות מוצלחות, מומלצים לאור ניסיון מקצועי רב שצברנו בתחום הפקת מצגות מקצועיות לימי הולדת, בר/בת מצווה, חתונה, יום נישואין ועוד.

טיפ מס 1: הכינו רשימת נושאים למצגת

לפני הכל, שבו עם עצמכם או עם אנשים נוספים המעורבים בהפקת המצגת, והכינו רשימה של נושאים שאותם הייתם רוצים להכניס למצגת. נושאים יכולים להיות "השרות הצבאי", טיולים לחו"ל" וכד', שהם נושאים יותר אוניברסליים, וישנם גם נושאים שהם ספציפיים ואישיים לכל אדם- כמו למשל תחביב מסויים, אנקדוטה חשובה במיוחד בעברו או בחייו, מקצוע יחודי וכד'. העבודה על המצגת תהיה הרבה יותר יעילה אם תתמקדו בנושאים, תוך תשומת לב (כמובן), גם להיבט הכרונולוגי.

טיפ מס' 2: הקצו מספר שקפים מתאים לכל נושא במצגת

הקצאת מס' שקפים מתאים לכל נושא, על פי חשיבות הנושא מצד אחד, ועל פי כמות התמונות מצד שני, הינה שלב חשוב במיוחד שיחסוך לכם בהמשך הרבה טירחה ועוגמת נפש !

נושאים חשובים במיוחד (כמו למשל "החתונה" למצגת ליום הנישואין) יקבלו פוקוס גדול יותר (יותר שקפים) מנושאים שוליים יותר. כמו כן, עליכם לקחת בחשבון בשיקולים אלו, גם את מצאי התמונות. תכנון מסוג זה יאפשר לכם להבין מראש כמה שקפים יהיו במצגת, ולשקלל את זמן ההקרנה שלה (ההמלצה שלנו הינה מצגת של 5-8 דקות, למרות הפיתוי הגדול להכין לאבא מצגת של חצי שעה…(-:).

טיפ מס' 3: איסוף התמונות עבור המצגת

עכשיו הזמן לפתוח את האלבומים ולאסוף תמונות לפי רשימת הנושאים שהכנתם. בשלב זה אתם עשויים לגלות ששכחתם נושא מסויים- (לא נורא, עדיין לא מאוחר), או לחלופין, שאינכם מוצאים את האלבום עם תמונות החתונה…

בהנחה שבכל שקף במצגת ליום הולדת 60 תכניסו בין תמונה אחת, לבין 7 תמונות, הממוצע לכל שקף ינוע בסביבות ה- 5 תמונות. לפי חישוב זה, עכשיו תוכלו לבצע מיון ותיעדוף של תמונות כדי להישאר בכמות התמונות והשקפים הרצויה עבור המצגת שלכם. שימרו על יחס הולם בין חשיבות הנושא לבין כמות התמונות שתבחרו.

טיפ מס' 4: לא לוותר על תמונות בעלות ערך רגשי רב

יתכן שתיתקלו בתמונות בעלות ערך רגשי רב מאוד, שמצבן גרוע. השתדלו לא לוותר על תמונות כאלו, ונסו למצוא דרכים לתקן אותן (בפוטושופ או בתוכנות אחרות). תיקון תמונות כאלו יכול לשדרג מאוד את המצגת שאתם מכינים !!

טיפ מס 5: לא רק תמונות

מומלץ מאוד לנסות לשלב במצגת לא רק תמונות, אלא כל דבר וכל פריט שיש להם ערך רגשי גבוה, ואשר ניתן לסרוק אותם או לצלם אותם (למשל: תעודות, מדליות, גביעים, פתקים ומכתבים ועוד).

טיפ מס 6: איכות הסריקה

הקפידו על איכות סריקה טובה של החומרים והתמונות שאספתם עבור מצגת לבר מצווה. איכות סריקה אופטימלית היא 300 DPI . בכל הסורקים הביתיים קיימת האפשרות להכתיב לסורק את איכות הסריקה, ורצוי מאוד שתלמדו לעשות שימוש בפונקציה כזו. איכות סריקה של 300 DPI תאפשר לכם להציג תמונות איכותיות, מבלי להכביד על משקל המצגת שלא לצורך. איכות הסריקה של 300 DPI מומלצת גם עבור סריקת תמונות להפקת אלבומים דיגיטלים, ולדפוס באופן כללי.

טיפ מס' 7: בחירת הכלי המתאים לעיצוב והפקת המצגת

השוק מוצף בתוכנות חינמיות או זולות במיוחד, להפקת מצגות. למרות הפיתוי הגדול הקיים לעשות שימוש בתוכנות אלו, אנו ממליצים לעצב את שקפי המצגת דווקא בתוכנת הפוטושופ או מקבילותיה. תוכנות לטיפול בתמונות כמו הפוטושופ תאפשרנה לכם לתקן ולשדרג את התמונות שהזמן פעל לרעתן, ולנצל תכונות נוספות. אחרי סיום עיצוב השקף בתוכנת הפוטושופ, תוכלו לסגור אותו כקובץ JPG ולהכניס אותו כשקף לתוכנת מצגות פשוטה יותר.

טיפ מס 8: שילוב טקסטים במצגת

מומלץ לשלב טקסטים במצגת, שיעזרו לכם לספר את הסיפור, ולעניין ולרגש את בעל השמחה והקהל. הטקסטים במצגת צריכים להיות קצרים, מעניינים ומרגשים, ועליהם להופיע ברמת השקף ולא ברמת התמונה (למעט מקרים חריגים).זכרו- מצגת אינה מיועדת להיות תחליף לביוגרפיה. אם החלטתם על סוג מסויים של טקסטים (למשל חריזה), היצמדו לסוג זה לכל אורך המצגת. אל תחליפו סגנון אלא במקרים חריגים במיוחד. אל תחליפו פונטים, הקהל צריך אלמנטים "קבועים" במצגת.

טיפ מס 9: העשרת המצגת

חפשו דרכים להעשיר את המצגת שלכם באמצעות אלמנטים עיצוביים שניתן למצוא אותם באינטרנט. עשו שימוש באלמנטים ברזולוציה טובה, וכבדו זכויות יוצרים !

טיפ מס 10: בחירת מוזיקה מתאימה למצגת:

מוזיקה מתאימה למצגת צריכה לקחת בחשבון את הטעם האישי של בעל השמחה, את טעם הקהל, ואת נושא המצגת. למצגת באורך של 5 דקות, יש לבחור לכל היותר 3 שירים. לא מומלץ לבצע מעברים מהירים מידי מקטע אחד לשני, יש לאפשר לצופים להינות גם מהמוזיקה ולא להחליפה בתדירות גבוהה.

לסיכום,

ישנם עוד כמה וכמה עצות וטיפים, להפקת מצגת ברמה גבוהה, אולם, אם תעקבו בקפדנות אחר 10 החשובים ביותר, המופיעים כאן, מובטח לכם שתקצרו תשבחות על עבודתכם, ולא פחות חשוב- תפיקו גם אתם הנאה מהיצירתיות והיעילות המוצעים בתהליך זה.

זקוקים לשירותי השכרת מקרן ומסך למצגת? צרו קשר עם חברת M.R.T

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here