קרדיט canva

יש מי ששואלים את עצמם, מדוע בכלל צריך לפנות לשיקום בתוך מרכז גמילה? למה מכורים לא יכולים לטפל בעצמם? בליווי של קרובים ושל אנשי צוות טיפולי? התשובה פשוטה. בשביל שהמטופל יצליח להתגבר על הדחף להמר או לצרוך אלכוהול וסמים, הוא חייב קודם כל, לעבור למקום בו יהיה ניתוק מוחלט בינו ובין הגורם הממכר. משום כך, חשוב כל כך לפנות למרכז גמילה מקצועי. יש מי שטועים לחשוב כי מדובר על מרחב לא אסתטי, לא נעים, כזה המאכלס 'משוגעים'. אבל אנחנו רוצים להדגיש כי המציאות רחוקה משם שנות אור. טיפול בהתמכרות להימורים למשל, הוא טיפול המתרחש בתוך מרחב לא שיפוטי, נעים ואסתטי, בליווי אנשי צוות ולצד מכורים נוספים, אשר יכולים לתרום מנסיונם האישי. ביחד, תוך שילוב בין שורה של כלי טיפול מוצלחים, אנחנו יכולים להגיע לתוצאות מרחיקות לכת.

התפקיד שלנו הוא לשמור על המטופל לאורך כל הדרך

אמנם, תהליך ההחלמה הוא חשוב וחיוני, כל עוד המטופל לא יעבור אותו, הרי שהוא לא יצליח להבריא. אבל, באותה הנשימה, אנחנו רואים לא פעם ולא פעמיים, התנגדות של המטופלים לטיפול. הרי אנחנו מדברים על מסע מאתגר, הכולל חפירה עצמית בשבילי הנפש. לכן, מכון גמילה מקצועי, מחזיק במי שיכולים להקיף את המטופלים כל הזמן, מסביב לשעון. אנחנו כאן כדי לשמוע את המצוקות של המטופלים לאורך התהליך, לנסות לפרק את הקשיים השונים ולהישאר רגישים, בזמן שהמטופל נאלץ להתרגל לחוקים החדשים ולמציאות החדשה.

אנחנו אמנם, תמיד נשארים קשובים למטופלים ועושים הכל כדי לעזור. אבל חשוב לנו לציין כי אנחנו לעולם לא נוותר. אנחנו תמיד נישאר עם יד על הדופק, על מנת שנוכל להבטיח כי המטופל לא פורש באמצע. פשוט, מפני שאנחנו לעולם לא נוותר על הסיכוי לשינוי. ייאוש הוא לא מושג אותו אנחנו יכולים לקבל.

זה אולי נראה בלתי אפשרי היום, אבל השינוי בהחלט יכול להתרחש

לפעמים זה נראה בלתי אפשרי. אלו הסובלים מהתמכרויות, מכירים את התחושה הזו היטב. נדמה כאילו העולם חשוך ואין טיפה של אור. אבל אנחנו אנשים אופטימיים. אנחנו יודעים כי הכל אפשרי אם רק נאמין בכך. משום שהמרכז, 'רוח בכפר', פועל בתחום שנים רבות, אנחנו יכולים לספר בגאווה על אירועים בלתי נתפסים, על מטופלים אשר הצליחו, באומץ לב ובנחישות, להגיע להחלמה מלאה. ממתינים לכם עכשיו, בלב פתוח ובאמונה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here