איך מקבלים החזרי מס?
קרדיט pixabay

אנחנו משתדלים לעקוב אחר ההוצאות וההכנסות שלנו בכל עת, בין אם מדובר בקניות במכולת השכונתית ובין אם במשכורת שהניבה גם בונוסים. אבל מה אם היו אומרים לכם שאולי מגיע לכם החזר מס ואתם בכלל לא יודעים על כך? לעתים מדובר במאות ואף אלפי שקלים, ולכן כל שכיר צריך לבדוק את העניין לעומק.

מי זכאי להחזר מס?

קיימים כמה מצבים שבהם ניתן לקבל החזר מס. דבר ראשון, על מנת לקבל מס, חשוב קודם כול לשלם מס. כלומר, המס מנוכה מהמשכורת החודשית של העובד השכיר. מעבר לכך, אירועים שונים יכולים להוביל לזכאות להחזר מס: עבודה בשתי עבודות ויותר ואי ביצוע תיאום מס בזמן, פיטורין, יציאה לגמלאות, סיבות רפואיות (הורים לילדים לקויי למידה או בעלי צרכים מיוחדים, מחלה כרונית), אירועים אישיים כמו תשלומי מס שבח או תשלומי מזונות וכן הטבות מס בין שני בני זוג.

איך זה עובד בפועל?

שכירים לא מעטים חוששים להגיש בקשה להחזרי מס, מתוך חשש שהדבר כרוך בביורוקרטיה רבה. טקס פיננסים היא חברה מקצועית אשר מציעה לכם שירותי החזרי מס בקלות ובמהירות, בכמה שלבים פשוטים:

  • ממלאים טפסים – בשלב הראשון אתם ממלאים את הטפסים הרלוונטיים ברשת האינטרנט. חשוב לאסוף מידע מול מס ההכנסה, הביטוח הלאומי ומוסדות שונים נוספים.
  • בודקים את הסיכויים להחזר מס – ברגע שהנציג רואה את הטפסים שלכם באתר, הוא יכול לראות אם מגיע לכם החזר מס או לא. לאחר שיחה קצרה עם הנציג, ניתן להבין אם כדאי לאסוף את המסמכים או לוותר על הגשת הבקשה.
  • איסוף המסמכים – ברגע שהנציג מאשר כי יש סיכוי להחזר מס, מתבצע תהליך של איסוף המסמכים מכל הגורמים המעורבים בהחזר המס. ברגע שכל המסמכים מתקבלים, נציג של טקס פיננסים בודק את תקינותם.
  • הסכום שמגיע לכם – בתום כל הבדיקות, חוזרים אליכם עם שיחת טלפון ומודיעים לכם כמה כסף מגיע לכם בפועל.
  • מקבלים את ההחזר – החזר המס מגיע ישירות לחשבון הבנק שלכם.

עוברים משכירים לעצמאיים

מתכננים לפתוח עסק זמן רב? נמאס לכם לעבוד כשכירים ולהגשים חלומות של אחרים, כאשר החלומות שלכם בוערים בכם? לפני שאתם ממהרים לפתוח תיקים ברשויות המע"מ ומס ההכנסה, כדאי להבין איך להצליח בעסק. ולכן, אחד הדברים שאתם צריכים לעשות הוא לבדוק תחילה למה אתם נכנסים. זכרו שאמנם תקבלו את החופש שלכם ותתנתקו ממנהלים שמשלמים לכם שכר, אך החופש גובה גם מחיר. כי יהיה עליכם להחליט לבד איך לנהל את העסק, האם להעסיק עובדים ואיך להביא לקוחות. כמו כן, עסקים רבים אינם יוצאים ברווחים בשנים הראשונות לקיום העסק שלכם. הרווחים האמיתיים באים כעבור כמה שנים. ולבסוף, כאשר אתם נמצאים בתחילת הדרך, חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע שינחו אתכם כיצד לגייס את ההון הראשוני לעסק, איך לשווק את העסק, איך לעבוד עם לקוחות ועוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here