מדריך לבחירת קורסים בשוק ההון

קורסים בתחום שוק ההון הפכו כיום למבוקשים ונחשקים לאור התפתחות הענף והדרישות למגוון עובדים מקצועיים בתחום המועסקים בתפקידים מגוונים- החל מברוקרים, דילרים, יועצי ומנהלי תיקי השקעות ועד אנליסטים בתחום. בעלי תפקידים אלו נדרשים להיות בעלי השכלה רלוונטית ולעבור בחינות רישוי והסמכה מקצועיות. לצד העוסקים באופן מקצועי בתחום, ישנם קורסים בשוק ההון (למשל קורס מסחר מקצועי בניירות ערך, במטבע חוץ ואחרים) שמקנים כלים וידע מקצועי לכל מי שמעוניין להשקיע ולסחור באופן עצמאי ולא מעוניין להיעזר ביועץ חיצוני לצורך כך. בין אם מדובר בקורס מקצועי לצורך עיסוק בתחום או לצורך אישי בלבד, בחירת הקורסים המקצועיים בתחום אינה מובנית מאיליה, במיוחד לאור העובדה כי לא מעט מכללות ובתי ספר מקצועיים מציעים לימודים מקצועיים ומקיפים המועברים על ידי מיטב המרצים והמורים בתחום. כמו כן, ניתן ללמוד קורסים במסגרת מקוונת אונליין דרך האינטרנט. להלן כמה טיפים שיוכלו לסייע בבחירת הקורס הבא שלכם בשוק ההון:

המרצים, התכנים והתעודה בסיום

בבחינת האפשרויות של לימודי שוק ההון שמוצעות מטעם מכללות, בתי ספר מקצועיים וגופים פיננסיים המציעים לימודים במסגרת שירותיהם, חשוב לבחון את המרכיבים המשמעותיים שבזכותם הלימודים אכן מוכיחים את עצמם כמעניינים, מעשירים ומשרתים את המטרה. ראשית, חשוב לבקש פירוט של תכני השיעורים (סילבוס) במהלך הקורס במטרה לבחון האם אלה אכן מתאימים לצרכים ולבדוק האם מדובר בשיעורים תיאורטיים בלבד או גם משלבים תרגול הנלמד. בחלק מהמקומות ניתנת אפשרות לתלמידים לנהל תיק השקעות וירטואלי שמלווה על ידי המרצה שמעביר את הקורס כך שבהחלט ניתנת הזדמנות לתרגל את החומר המקצועי המועבר בשיעורים. כמו כן, כדאי לבדוק מיהם המרצים והמדריכים המעבירים את השיעורים, מה ניסיונם המקצועי ומאיזה רקע מגיעים. בחלק מהמקרים מדובר במרצה אחד שמעביר את הקורס כולו ובחלק האחר ישנם מרצים נפרדים לתחומי לימוד שונים המועברים במהלך הקורס. בנוסף, חשוב לוודא מהי תעודת הסיום המוענקת לבוגרי הקורס, האם היא מעניקה זכות בהשתלמות או נקודות זכות אקדמאיות בהתאם לצורך. במקרה ומדובר בקורס למטרת עיסוק מקצועי בתחום, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום לגבי התעודה הנדרשת ומוסדות הלימודים שנחשבים בתחומם.

צרכי הלימוד ורמת הידע הקיים

בחירת הקורס צריכה להתחשב בראש ובראשונה בצרכי הלימוד או בעצם במטרת הלימודים. האם הצורך הוא לקבל הסמכה לעסוק באופן מקצועי בתחום או להתחיל לנהל תיק השקעות באופן אישי כשאתם מצויידים בכלים ובידע הנדרשים לצורך קבלת החלטות נכונה. כמו כן, הבחירה נדרשת להתחשב בידע הקיים בתחום. במידה ואתם לא מגיעים עם ידע מוקדם בתחום, כדאי לבחור בשלב הראשון קורס שאינו מחייב ידע קודם ולכן גם כולל הכרת המונחים מהבסיס. מאחר וכל קורס מתאים לתלמידים בעלי רמת ידע הומוגנית יחסית, חשוב לוודא כי הקורס הנבחר אכן מתאים לכם מבחינת רמת הידע והתכנים שיועברו בו. במידה ואתם בעלי ידע מוקדם, בין אם אתם בעלי תואר אקדמי בתחום פיננסי כמו כלכלה או מנהל עסקים או מנוסים בניהול השקעות, כדאי לבחור מבין קורסים המתמחים בתחומים רלוונטיים כמו למשל קורס ניתוח טכני של מניות, מעו"ף, מסחר יומי ואחרים.

המלצות ונתוני רקע

כדאי לרכז מספר אפשרויות לימוד ולבדוק אצל אנשים העוסקים בתחום שלמדו באותם מוסדות לגבי משוב אודות אותם מקומות. כדאי להתייעץ ולשמוע ביקורות לגבי מקצועיות המרצה, מידת העניין בשיעורים ועד כמה היו מובנים ותרמו לידע האישי והמקצועי. כמו כן, כדאי לעשות בדיקת רקע באופן עצמאי לגבי כל מוסד לימודים פוטנציאלי ולבדוק כמה זמן כבר מועברים במקום הקורסים הרלוונטיים, מי המרצים שמועסקים בו והאם המוסד קשור לגופים מקצועיים מתחום הפיננסים. על מנת להתרשם בצורה הטובה והמבוססת ביותר, כדאי לבדוק אפשרות להשתתף בשיעור ניסיון על מנת לבחון את סביבת הלימודים, אופי ומקצועיות המרצה ורמת התכנים המקצועיים המועברים בקורס. במעמד זה תוכלו לבקש משוב מתלמידים בקורס לגבי שביעות הרצון הכללית שלהם בקורס והאם התכנים הלימודיים המועברים אכן בהירים בצורה מספקת, כולל תרגול החומר הנלמד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here