איך יודעים שהמצבר סיים את תפקידו?
מקור freepik

אין דבר שיכול להיות מתסכל יותר מרכב שלא מניע לפתע, מה גם שבטוח לא התכוננתם לזה. יכולות להיות לכך סיבות לכך שהאוטו לא מניע והתקלה הנפוצה היא מצברים שסיימו את תקופת חייהם או מצברים שהתרוקנו בעקבות אורות שהשארנו דלוקים. כיום, שירות החלפת מצבר עד הבית יכול לספק לכם את המענה הטוב ביותר והוא מבוצע על ידי חשמלאים מוסמכים. בכך אתם יכולים להרוויח שירות מקצועי של חשמלאי מוסמך ומנוסה שיגיע עד בית הלקוח.

למה הרכב לא מניע?

אף פעם זה לא נעים להיתקע עם רכב שהמצבר בו התרוקן או מת לגמרי. במידה ושמעתם רעש של תקתוקים ברצף או קושי בעת התנעה, כנראה שהמצבר שלכם תקול ואתם זקוקים להחלפה של מצבר ישן בחדש. בנוסף, אם אתם מגיעים לרכב ואתם רואים שאין חשמל כלל, זה אומר שאם הרכב לא נפתח באמצעות השלט, כנראה ששכחתם צרכן כלשהו דלוק ברכב: מנורה בתקרה לדוגמא. עם זאת, לא מחייב שהשארתם צרכן דלוק ברכב ויש בעיה אחרת, לדוגמא זליגת חשמל.

מה אפשר לעשות כשהמצבר התרוקן \\ שבק חיים ?

במידה ואתם בסיטואציה שהמצבר לרכב שלכם לא עובד, באפשרותכם מספר אופציות:

1 – לפתוח את מכסה המנוע ולראות שהקטבים שעל המצבר מחוזקים ולא רופפים, בעת הצורך תקנו זאת על ידי חיזוק הקטבים. במידה ויש קורוזיה (אבקה וורודה על הקטבים) עליכם לשפוך מים חמים ולנקות את זה. במידה ואתם לא יודעים איך לעשות את זה, עליכם להתייעץ או להזמין חשמלאי רכב מנוסה.

2 – באפשרותכם לצלצל לעמותות שיכולות לספק לכם עזרה בעת התנעה ראשונית בחינם ואין לכם צורך להשתמש בחברות הביטוח \\ שירותי גרירה יקרים ולעשות את רכישת המצבר החדש בנחת ובשקט אחרי שביצעתם השוואת מחירים. בנוסף, תוכלו להשתמש ברכב אחר וחיבור כבלים לרכב שלכם, במידה ואתם עומדים במקום שמאפשר לכם זאת.

מה המחיר של מצבר?

מחיר מצבר משתנה בהתאם לסוג הרכב, סוג המצבר הדרוש בו והגודל שלו. לדוגמא: מצבר מאזדה 3 שנתון 2009 יעלה 480 ₪ ומצבר למאזדה 3 שנתון 2013 כבר יקפוץ ל750 ₪ ולמה המחיר משתנה? שני המצברים הם 60 אמפר אבל המצבר של מאזדה 3 שנתון 2013 דורש מצבר שמותאם לטכנולוגיה של מצברי סטארט סטופ. טכנולוגיה זו הגיע מאירופה ומותקנת בכל הרכבים (בדגמים החדשים) והיא עוזרת בהפחתת זיהום אוויר כאשר אחראית על כיבוי הרכב בעת הגעה לרמזור או לפקק.

מהי תוחלת חיים של מצבר?

תוחלת חיים של מצברים נקבעים על ידי מספר פרמטרים, חיווט חשמלי תקין, מצב הצרכנים שמחוברים למערכת החשמל ובהתאם לתדירות הנסיעות שעושים ברכב ואופן השימוש ברכב. בעיקרון תוחלת חיים של מצבר עומדת על 3 שנים בממוצע, עם זאת, ברכב שהוא מונית המצבר יחזיק בין חצי שנה לשנה וברכב קיה פיקנטו או כל רכב פרטי, המצבר יגיע למקסימום תוחלת חיים שלו והוא יחזיק שלוש שנים בממוצע.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here