טיפים להכנת שניצלים מוצלחים
מקור freepik

בואו נודה על האמת: לא צריך להיות גאון גדול בשביל להכין שניצל. ומכיוון שמדובר במאכל אהוב וטעים לכל הדעות, סביר להניח שהילדים או המבוגרים בבית יחסלו את כל הצלחת – מה שלא יהיה. ונכון, גם ההכנה די פשוטה: רק מכינים את המרינדה עם הביצים, טובלים את השניצל ומרפדים אותו בפירורי לחם, ומכאן לטיגון במחבת. יחד עם זאת, יש כמה טיפים שבהחלט יכולים לעזור בהכנת שניצלים מוצלחים במיוחד. הריהם לפניכם:

לבחור את נתח העוף הנכון

באופן טבעי, מה שישפיע רבות על איכות השניצל הוא טיב החזה העוף שתבחרו עבורו, וכמו בכל תחום של מזון גם כאן יש הבדלים בין המוצרים השונים. אז שימו לב לטיפ הבא בנוגע לבחירה: בחרו נתחי חזה עוף שאתם בטוחים לגבי שגודלו בתנאים טבעיים ככל האפשר, בלי אנטיביוטיקה והורמונים, וקיבלו תזונה בריאה ומפוקחת. אולי בטעם זה לא יהיה מאוד מורגש, אבל הבריאות שלכם ושל ילדיכם בוודאי תרוויח מכך. נתח עוף בריא ייתן לכם אומגה 6, אשלגן, זרחן, מגנזיום, ויטמין B, אומגה 9, ברזל ועוד, בלי חומרי שאינם טובים לבריאות. איך תדעו שנתח העוף באמת בריא? בדקו את התו הירוק המוטבע על גבי האריזה.

טיפים להכנת השניצל

אוקי, אז אחרי שבחרתם נתח עוף בריא ומזין, יש כמה טיפים שישפרו פלאים שניצלים שתכינו. בראש ובראשונה יש לתת מקום של כבוד לבלילה, שקובעת במידה רבה את הטעם. אם עד היום הסתפקתם בביצה או שתיים בלבד, אז תרשו לעצמכם להיות יצירתיים כי כל מרכיב יכול להשפיע ולתת עוד נגיעה חשובה של טעם. לדוגמא, ניתן להוסיף אל הבלילה חרדל, סויה, סומסום וכמובן מלח, פלפל ואפילו צ'ילי חריף למי שאוהב.

דבר שני, עוד לפני שאתם מכניסים את השניצלים בשמן, תנו להם "לנוח, במקרר לחצי שעה בערך. בזמן שהנתחים שוהים בבלילה שהכנתם הם סופגים עוד ועוד מהטעמים שהכנסתם אליה, וגם הולכים ומתרככים. לאחר מכן, מבחינת השמן עדיף שלא להשתמש בשמנים עם ניחוח חזק ודומיננטי, אלא ללכת על השמנים הרגילים כמו שמן קנולה או חמניות, ולא שמן זית שדווקא פחות בריא בחימום לטמפרטורות גבוהות. ועוד דבר קטן: כאשר אתם מהדקים את השניצל אל פירורי הלחם שקניתם, תנו הידוק רציני כמו שצריך בשביל שהפירורים באמת יידבקו אל נתח העוף ויכסו את כל חלקיו.

ולבסוף, הקפידו שהשמן במחבת יכסה לפחות עד מחצית מגודל השניצלים, תנו להם דקה בערך על צד אחד ואז הפכו אותם אל הצד השני.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here