מתמכרים לתופעה חברתית- כיצד שוברים את מעגל ההתמכרות?
קרדיט freepik.com

התמכרויות ברובן הן תוצר של השפעה חברתית ומצב נפשי רעוע. כדי להפוך אדם למכור לסמים או להימורים, לא נדרשת מחשבה רבה, ולפעמים גם חשיפה להתנהגות יכולה לגרום לאנשים להתמכר. אז איך מתמודדים עם התופעה?

 

שוברים את הדפוס

אם כבר הגעתם למצב מסכן חיים, פיזי, נפשי או כלכלי, בשל התמכרות כל שהיא, כנראה שתאלצו לפנות לטיפול מוסד גמילה מאלכוהול או מסמים. הפנייה למרכז הגמילה היא צעד לקראת שבירת דפוס ההתנהגות ההרסני של כל מטופל, והיא אות למצב חירום בו נמצא המכור. כדי להיכנס למרכז הגמילה החולה לוקח על עצמו את הידיעה שיאלץ להיפרד מהשימוש בסם או מהפנייה להימורים כדי לשפר את מצבו הרגשי. לקיחת האחריות מאפשרת לחולה להתבונן מפרספקטיבה אחרת על חייו וליישם בהם שינוי.

 

מחשבה יוצאת מציאות

במהלך השהייה בטיפול מרכז גמילה מהימורים למשל, העבודה המשמעותית שעובר המטופל היא עבודה בפן ההתנהגותי והנפשי. מרבית ההתמכרויות מבססות על חסך נפשי ולכן המענה הפסיכולוגי לבעיה הוא כל כך חשוב. הטיפול הנפשי מתמקד בהקניית טכניקות התמודדות מול מושא ההתמכרות, היכרות עם מקור הבעיה הנפשית והקניית של נורמות התנהגות על מנת לבנות למטופל אורח חיים בריא ונטול חומרים ממכרים. רק כאשר מצבו הנפשי של המטופל מתחיל להתאזן מתחיל הצוות הרפואי לשלב את החולה בהדרגה בחיי החברה.

 

חוזרים לשגרה במינון

החזרה לשגרה היא חזרה איטית. לא תמיד מטופל יכול להתמודד עם העומס הרגשי שמתרחש כאשר יוצאים מטיפול. בעיקר כאשר מדובר בתהליכי גמילה מהרואין וסמים קשים, שם יש יכולת מהירה יותר להתדרדרות, לחולים ניתנת האפשרות לצאת לפרקי זמן קצרים מהמוסד, ולהתחיל להתנהל בצורה עצמאית.

מכוני גמילה פרטיים מאפשרים לכל חולה להתמודד עם החזרה לשגרה בקצב שלו, על סמך תוכנית טיפול מפורטת. החולה מקבל ליווי צמוד בכל שלב ועובד על עצמו בסביבה מכילה ובטוחה, עד לאיזון פיזי ונפשי מלא. החיים בתוך מכון הגמילה יכולים להיות מאתגרים, אבל בסיוע הצוות הרפואי המתאים, והתמיכה החברתית הרחבה ביותר שניתן לקבל, לכל מכור יש הזדמנות הוגנת לצאת לחיים חדשים.

מרכז הגמילה רנסאנס ויקטוריה הוא מרכז גמילה פרטי מהמובילים בישראל. המרכז מלווה כבר שנים מכורים בדרגות שונות ליצירת אורח חיים בריא ומאוזן, נטול סמים ואלכוהול. הצוות הרפואי נמצא במרכז בכל שעות היממה ועוזר לחולים לעבור את כל המשוכות. לפרטים נוספים התקשרו לטלפון- 1-800-205077.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here