קרדיט - Canva

שיעורי חינוך ושיעורים מיוחדים על נושאים בוערים ואירועים שקורים בימינו ומעניינים את כולם הם שיעורים חיוניים שאי אפשר לחנך בלעדיהם. אי אפשר היום ללמד תלמידים לבגרות ולחשוב שזה כל מה שמעניין אותם, כאשר בחוץ קורים כל כך הרבה דברים שהם מעורבים בחלקם וגם עומדים להיחשף אליהם כמבוגרים צעירים שיוצאים מהמערכת. לכן, יש יתרון רב להעברת שיעורים כאלה במכוון, כאשר מעלים נושאים אלה לדיון על ידי מערך שיעורים לדוגמא שיכולים להציף ולכוון אותם. תלמידים בדרך כלל לא נחשפים לעובדות כהווייתן משום שהשיח השטחי בתקשורת אינו מספק את כל העומק הנדרש, ולכן בשיעורים כאלה זאת ממש חובה של המורים להעמיד דברים על דיוקם ולתקן עובדות שאינן ידועות להן. על בסיס הידע הנרחב הזה אפשר להמשיך בדיונים מרתקים ולדון בדילמות שונות ובנושאים ערכיים שרלוונטיים להם. מערכי שיעור חינוך של אהוד שמיר בנושאים כאלה שנמצאים הרבה באקטואליה אבל לא רק, מוצעים לכם לשיעורים מעניינים שכדאי להעביר בכיתה ולחשוף את הנוער אליו.

שיעורי אזרחות עמוקים יותר

כשמתחילים לדון בחומרים לבגרות באזרחות נוגעים הרבה בנושאים שעולים לכותרות בשנים האחרונות ומסעירים את דעת הקהל. אמנם אסור להפוך שיעור לפוליטי במערכת החינוך, אבל אין סיבה לא לדון בעומק הנושאים האלה ולפתח דיון מרתק עליהם. יש דרכים נכונות להעביר נושאים כאלה בשיעור, לעורר דיונים עמוקים ומעניינים שרלוונטיים לרבים מהנוער בכיתות ובכך גם לקרב אותם לאקטואליה מבלי שתיראה להם לא מובנת. בשיעורים כאלה אפשר גם להוסיף תיקון עובדות וידע הכרחי שחסר להם ובכך גם להעמיק את ההבנה שלהם בנושאים שמלמדים באזרחות. הם יזכרו את זה טוב יורת באזרחות וגם ילמדו לפתח את דעותיהם בעצמם מבלי שיכתיבו להם אותה.

שיעורי חינוך על דילמות שונות

כל אדם נתקל בחייו לפחות בדילמה מוסרית אחת שהוא יצטרך להכריע בה, ולכן תרגול בדילמות מוסריות בכלל הוא רעיון מצוין לעסוק בו בגיל שבו זה עדיין לא פוגש אותם בחיים. בכיתות מתפתחים בדרך כלל דיונים מרתקים של תלמידים שרוצים לדעת הרבה יותר וגם מגלים עניין בשאלות רבות שרלוונטיות להם וחשובות להם. לפעמים קורה גם שהם משנים את דעתם כשהם מגלים שלא ידעו מספיק על נושא מסוים וזה לבדו מצדיק את כל המאמץ להביא לפניהם נושאים מרתקים כאלה. מערכי שיעור חינוך של אהוד שמיר מוצעים לכם לאחר שנוסו בכיתות רבות והפכו להיות שיח מעניין ופורה שגרם לתלמידים לפתח חשיבה עצמאית ולהגיע לניסוח דעותיהם לבד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here