מורה פרטי לפיסיקה – האם זו הדרך ללמוד פיסיקה?

הפיסיקה היא תחום דעת במדעי הטבע שעוסק בחוקים שעל פיהם פועל היקום שסביבנו. זהו תחום מרתק עבור מי שמתעניינים בו ולפיסיקה יש משקל רב בהבנה שלנו את העולם וגם ביכולת שלנו להמציא חידושים טכנולוגיים שונים.

מקצוע הפיסיקה נלמד לבגרות בבתי הספר התיכוניים וגם באוניברסיטה. חלק גדול מהעיסוק בלימוד פיסיקה כרוך בעשיית חישובים מתמטיים שונים. לכן בדרך כלל תלמידים שבוחרים לעשות בגרות בפיסיקה לומדים גם מתמטיקה ברמת חמש יחידות לימוד.

תחום הפיסיקה הוא מגוון ביותר ומחולק באופן כללי לפיסיקה קלאסית ופיסיקה מודרנית. תחום הפיסיקה המודרנית כולל גם תחומים שבהם יש עוד מקום רב לגילוי ולחקר כמו במכניקת הקוונטים ובתחום תורת המיתרים. פיסיקאים כיום שואפים להיות מסוגלים להסביר כל תופעה ביקום בעזרת אוסף חוקים מובנה וברור.

מאחר ולימוד פיסיקה הוא תחום מורכב, תלמידים רבים בבתי הספר וגם באוניברסיטה נזקקים לעזרה נוספת בלימודים. לא תמיד מספיקות שעות ההוראה הרשמיות להבנה מלאה של החומר וליכולת לעמוד בהצלחה במבחנים.

מתוך הצורך בלימוד מעבר לשעות בית הספר הרגילות, תלמידים רבים בוחרים ללמוד באמצעות מורה פרטי לפיסיקה. ללימוד באמצעות שיעורים פרטיים יש כמה יתרונות בולטים, וננסה לגעת בהם כאן.

הבנה שלמה של החומר

בפיסיקה, כמו גם בתחומים אחרים, יש צורך בהבנה של תחומים מסוימים על מנת להבין תחומים אחרים. ישנן תורות שנשענות זו על זו ואם התלמיד מתקשה בהבנה של תחום בסיסי כלשהו – הוא עלול להתקשות מאוד בהמשך למידת החומר.

לכן, שיעורים פרטיים בפיסיקה נותנים מענה מצוין לבעיה זו. בעזרת המורה הפרטי ניתן לעבור באופן יסודי על החומר הנלמד. התלמיד בשיעור יכול להביא בצורה ברורה את הקשיים שלו ואת המקומות בהם הוא אינו מבין את החומר ולקבל תכנית לימוד מותאמת אישית שתסייע לו בדיוק במקומות אלו.

מורה פרטי לפיסיקה צריך להיות בעל ידע רב בתחום ובעל ניסיון בהוראה. במידה והוא אכן כזה, הוא יכול לזהות גם בעצמו מהם הדברים שהתלמיד שלו אינו מבין וללמד ביסודיות ובסבלנות את החומרים האלו.

לאחר שהתלמיד סוגר את הפערים שנוצרו בהבנה שלו עם המורה הפרטי, יהיה לו קל בהרבה לחזור ולהבין את החומר הנלמד בכיתה.

אמצעי מצוין להכנה למבחנים

תלמידים רבים פונים לעזרת מורה פרטי לקראת תקופה של מבחנים. מבחן הוא דבר מלחיץ תמיד, וכאשר התלמיד אינו בטוח בהבנה שלו את החומר – מדובר בדבר מלחיץ אפילו יותר.

מכיוון שציונים טובים במבחנים חשובים מאוד גם בבגרויות וגם באוניברסיטה, הכנה בעזרת שיעורים פרטיים בפיסיקה למבחנים יכולה להוות מקפצה מצוינת להצלחה.

המורה הפרטי עבר בעצמו מבחנים בתחום והוא יודע כיצד הם בנויים. יש לו ניסיון מקצועי והוא יודע מהם הדברים שיש לדעת בכל נושא לימוד בתחום. בנוסף, יתרון משמעותי הוא שהמורה הפרטי יכול לתת טיפים קטנים לתלמיד שיסייעו לו להצליח במבחן.

מכיוון שהלימוד נעשה "אחד על אחד", המורה הפרטי יודע בדיוק מהם הדברים שעלולים להכשיל את התלמיד במבחן. הוא יוכל לשים דגש על הנושאים האלו ולחלוק מניסיונו. הצלחה במבחנים היא דבר שלא תמיד קשור אך ורק בידע של התלמיד אלא גם ביכולת שלו לעמוד בלחץ.

שיעורים פרטיים ממוקדים יכולים לעזור גם בהרגעת הלחץ ובהשבת הביטחון לתלמיד שהוא יודע את החומר הנלמד ושאין כל סיבה שהוא לא יצליח במבחן.

לימוד בליווי אישי

תלמידים רבים מרגישים שהם הולכים קצת לאיבוד בשיעורים פרונטליים סטנדרטיים. ישנם תלמידים רבים שהם בעלי לקות למידה או בעיות קשב וריכוז. בעיות אלו גורמות לכך שגם אם יש להם היכולת להבין את החומר, הם מתקשים לעשות זאת במסגרת השיעורים בתיכון או באוניברסיטה.

לכן, שיעורים פרטיים יכולים להוות פתרון מצוין לסוגיה זו. במסגרת עבודה פרטנית קל יותר לתלמידים כאלו להבין את החומר. הם לא צריכים לחשוש שהמורה יעבור מהר לנושא הבא מבלי שהם הבינו כראוי את מה שנלמד. הם יכולים לעבוד בקצב שלהם ולשאול את כל השאלות עד שהם בטוחים שהם מבינים ומפנימים את החומר כנדרש.

העבודה האישית עם מורה פרטי לפיסיקה יכולה לסייע להתגבר על מכשולים רבים. הליווי האישי גם מקנה ביטחון לתלמיד וגם מאפשר לו לשאול שאלות ולהתקדם בקצב שלו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here