מדריך לבחירת חברת ניקיון משרדים

אסתטיות מקום העבודה הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בניהול עסק, האם באמת אפשר לעבוד, לארח ולתכנן מהלכים כאשר הבלגאן והאבק שוררים בכל והכל בהם? תחזוקת הניקיון במשרד מעבר לפעולות הניקיון העיקריות עצמן, יאפשרו ניהול סדר יום מאורגן עם מינימום הסחות דעת. שהרי איך אפשר לעבוד כאשר שכבות אבק מונחות על עדן החלון כבר יומיים וחדרי השירות נטולי מוצרי היגיינה במשך שעות?

מצבים כאלה לא יתכנו בעיצומו של יום עבודה מאורגן, המצריך לוגיסטיקה מסודרת ובעלי תפקידים ספציפיים להשלטת הסדר. האם ישנם עקרונות עליהם ניתן להתבסס, בעת בחירת חברת ניקיון? בוודאי! ועל כך נפרט בבאות:

  • רשימת ממליצים – חובה! 

גיוס חברת ניקיון משרדים או לבית עסק שונה אך דומה מאוד לגיוס עובד חדש מן השורה. בשונה מעובד חברה, על חברת הניקיון לעמוד בקריטריונים מחמירים הכוללים את שלב ההמלצות, את הממליצים ואת מהימנותם יש לבחון בקפידה ולדאוג לבדיקה מהימנות ההיסטוריה השירותית של חברת הניקיון במידה ולא מדובר בחברת ניקיון מוכרת.

הפרויקטים והמכרזים בהם עמדה החברה, פרויקטים ארוכי טווח שהיא מבצעת או ביצעה יכולים להיות בבחינת פרמטר מרכזי וחשוב לעבודה שוטפת ואיכותית, הרי חברת ניקיון אמורה להוריד מכם את הצורך המתמיד לדאוג ולוודא את ניקיון המשרדים והחללים השונים בעסק, במיוחד עם מדובר בעסק גדול אשר צריך לדעת "לנהל את עצמו".  תחקיר של חברה לא מוכרת או מוכרת פחות הוא שלב עקרוני שאין לפסוח עליו.

המלצות של פרטנרים עסקיים או מכרים השוכרים את שירותיהן של חברות ניקיון הן דרך אפקטיבית לבחור חברת ניקיון יעילה.

  • תקופת ניסיון- זה לא עובד אצלנו!

החשיבה שממנה עליכם לצאת בעת שכירת שירותיה של חברת ניקיון היא גיוס שירותים לטווח ארוך ולא שירותים ניסיוניים. בשל כך יש לבדוק היטב את החברה אפילו אם הדבר כרוך בהשקעה של זמן ופגישות מרובות, בסופו של דבר האינטרס שלכם הוא לקבל שירות ארוך טווח ויעיל אשר יוריד לכם את הניקיון מהראש. הניסיון, הוכחות העבר והיכולת להתמודד עם המשימה בארגון או משרד, שליחת אנשי צוות מחליפים והקצאת עובדים מספקת דורשת ארגון מדויק, אותו חשוב לאמוד בעת ברירת חברות הניקיון.

  • שימו דגש על היסטוריה נקייה….

בדיקת העבר ה"נקי" של חברת ניקיון משרדים בתל אביב, פסקי דין, יושר פנימי הן של החברה והן של עובדיה, עדויות באשר ליכולת לעמוד בתנאי לחץ ולהגיב למצבים בלתי צפויים כמו היכולת של החברה עצמה לעמוד בסטנדרטים של עובדים מקצועיים ויעילים לעסק היא אספקט נוסף שחשוב לבדוק ולמדוד לפני חתימה על הסכם עם חברת הניקיון. חברות רבות דורשות מחברות הניקיון מסוגלות לאספקת חומרי ניקיון וציוד ניקיון מבית, כמו כן הבנת הצרכים שלכם, חישוב התקציב והשירות המשתלם ביותר, גם חייבים להיכנס אל תוך גרף הפרמטרים הנדרשים בעת גיוס חברת ניקיון.

  • גודל העסק

פרמטר נוסף שיש לקחת בחשבון, הוא גודל העסק שלכם, עסק קטן יחסית יכול להסתפק גם בחברה מוכרת פחות, אנונימית ובעלת כוח עבודה קטן יותר. אך אל לכם לטעות דווקא החברות הגדולות הם אלה אשר לרוב יוכלו להרשות לעצמן להעניק לכם שירותים בתקציבים מותאמים מאשר חברה קטנה וצעירה יחסית.

לסיכום, בעת בחירת חברת הניקיון חשוב מאוד לאמוד את טיב השירות לעומת התקציבים הנדרשים בכדי להיכנס להסכם.  שני ההיבטים הללו על מושגיהם הרבים דורשים יחס ממוקד ומקצועי הדורש חשיבה תפעולית ולוגיסטית רחבה אשר תשפיע על היכולת לנהל סדר יום נעים הן לעובדים והן לאורחים בעסק.

היכולת  לגייס את חברת הניקיון הנכונה לעסק שלכם תשפיע באופן משמעותי על האווירה וההתנהלות השוטפת המסודרת, אליה שואף כל עסק או ארגון המעוניין להרוויח.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here