קרדיט Pixabay.com

חברה בע"מ היא תאגיד שנוצר על ידי בעלי מניותיה לצורך ביצוע פעילות עסקית. הבעלות על חברה נקבעת לפי מספר המניות שהיא מנפיקה לבעליה. כאשר מתבצעת פתיחת חברה בע"מ, החברה הופכת לישות משפטית נפרדת מבעליה. הרווח המצטבר בחברה מהווה את ההון של החברה וניתן לחלוקה באמצעות דיבידנדים. פתיחת חברה בע"מ הוא תהליך הזמין לכל אדם או כמה אנשים אשר מעוניינים לבצע פעולות עסקיות שאינן מנוגדות לחוק, שאינן בלתי מוסריות או שאינן נוגדות את הנורמות החברתיות. פתיחת חברה בע"מ מתבצעת באמצעות פנייה לרשם החברות שבמשרד המשפטים, אשר בודק את המסמכים המוגשים לו, כולל בדיקת תקנון החברה ובעלי מניותיה, ואם הכל כשורה, הוא מאשר את הקמת החברה, מאשר את התקנון ומוציא תעודת רישום של החברה.

מהם היתרונות בפתיחת עוסק פטור מול חברה בע"מ?

פתיחת תיק עוסק פטור מתאימה למי שרוצה לנהל עסק קטן כמקור ההכנסה העיקרי שלו. עוסק פטור מקל על היזם בתחילת דרכו על ידי קבלת פטור מתשלום מע"מ עבור תקרת הכנסה שנתית המוגדרת בחוק. האם לאחר פתיחת תיק עוסק פטור היזם פטור גם מתשלומי ביטוח לאומי וממס הכנסה? התשובה היא לא. כי אם זה מקור ההכנסה היחיד, נוצרת החובה לתשלום ביטוח לאומי כעצמאי. לגבי מס הכנסה, אם מדובר במקור הכנסה יחיד, סביר להניח שלא תשלמו מס הכנסה, לא בגלל שאתם "פטורים", אלא בגלל שמדובר בעסק קטן, עם מחזור הכנסה מצומצם, ולכן הרווח בעסק יהיה בתחום שהוא לא ממוסה בדרך כלל, בעיקר בשל הטבות המס שיש לכל תושב. ייתכן שעובד המשלב עסק פטור כהכנסה נוספת ישלם מס על הכנסתו כעסק פטור לפי קבוצת המס בה הוא נמצא כשכיר.

אילו חובות חלות על בעלי עסקים?

לאחר פתיחת עסק, בין אם מדובר בעוסק פטור, מורשה או חברה בע"מ, בעלי העסקים מחויבים לעמוד בדרישות מסוימות המוגדרות על ידי רשויות המיסים בחוק. למשל על בעלי העסקים לתעד את העסקאות שלהם על ידי הנפקת חשבוניות או קבלות בהתאם לגודל העסק. כמו כן, כל עסק חייב להגיש דוח שנתי המצהיר על גובה ההכנסות של העסק, משם ניתן לחשב את התשלומים והמקדמות שעל בעל העסק לשלם למס הכנסה וביטוח לאומי. כמו כן דוח שנתי מאפשר ליזם לראות כמה מע"מ הוא שילם במהלך שנת המס ולבקש החזרים. ואילו עם המערכת המקוונת של חברת  YPAY תוכלו להנפיק את כל המסמכים והדוחות הנדרשים לעסק שלכם בקלות בעזרת לחיצת כפתור אחת! אם אתם נתקלים בשאלות שלא מצאתם להם מענה באתר של חברת  YPAY  אתם מוזמנים ליצור קשר במייל [email protected].

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here