קרדיט Pixabay.com

אם מעולם לא בדקתם כמה מס אתם אמורים לשלם לרשותה המיסים, אולי כדאי לשקול לעשות את זה עכשיו. אם אתם שכירים, הרי שמס שלוקחים ממכם זה המס שצריכים לקחת ולכם אין מה לעשות בנושא. אז העניין הוא שזה לא נכון. אם נלקח מכם יותר מס הכנסה ממה שהייתם אמורים לשלם, אתם זכאים לקבל החזר. בשורות הבאות נפרט כיצד מבצעים חישוב מס הכנסה וכיצד אפשר לקבל את הכסף בחזרה.

חישוב מס הכנסה באינטרנט באמצעות מחשבון החזר מס

אם תחפשו בגוגל תוכלו למצוא בקלות אתרים שונים המאפשרים לכם לחשב את המס שאתם אמורים לשלם מההכנסה שלכם על ידי סימולטורים שונים ועל ידי מחשבון החזר מס. שם תצטרכו להזין נתונים יבשים כמו גובה המשכורת שלכם, פרטים אישיים וכו\'. בסיום ההליך תוכלו לדעת כמה מס אתם צריכים לשלם בקירוב. גובה המס בישראל משתנה בהתאם לגובה המשכורת על פי מדרגות מס, לפי מספר ההכנסות שיש במקביל ולפי פרמטרים שונים בסטטוס האישי והמשפחתי שמקנים נקודות זכות.

חישוב מס הכנסה לפי משכורת

הנתון המרכזי המשפיע על חישוב מס הכנסה הוא גובה המשכורת. בכל סכום יש את אחוז המס שנגזר ממנו ולכן ככל שהשכר גבוה יותר כך גם האחוזים משתנים בהתאם ונלקח יותר מס. כך לדוגמה, מי שמשתכר עד 6,450 ₪ לחודש ישלם 10% מס הכנסה. אבל מי שמשתכר יותר מ-6,450 ₪ עד ל-9,240 ₪ ישלם 14% ממשכורתו למס הכנסה. מדרגות המס נועדו כדי ליצור סוג של שוויון סוציאליסטי כדי שמי שמרוויח משכורת גבוהה מאוד יצטרך לתת גם נתח גדול יותר מהמשכורת שלו לטובת המדינה. כך לדוגמה, מי שמרוויח מעל ל-55,000 ₪ יאלץ לתת לא פחות מ-50% ממשכורתו לרשות המיסים.

חישוב מס לפי נקודות זכות

נתון נוסף המשפיע על אחוזי המס שיש לשלם הוא נקודות זכות. אזרח ישראלי מעל גיל 18 זכאי באופן אוטומטי ל-2 נקודות זכות שמקנות לו הנחה במס הכנסה. מחשבון מס הכנסה יכול להציג לכם לכמה הנחה אתם זכאים לפי הנקודות שיש ברשותכם. נקודות זכות נוספות נקבעות לפי הדברים הבאים:

  • אם אתם מתגוררים בישוב צמוד גדר כמו לדוגמה ביישובי עוטף עזה, ברמת הגולן או בגבול לבנון, אתם תהיו זכאים להנחה משמעותית במס.
  • אם לקחתם משכנתא, עשיתם ביטוח משכנתא או ביטוח חיים, גם במקרה זה תהיו זכאים לנקודות זכות.
  • כל ילד שיש לכם מזכה אתכם בנקודות זכות וגם לעיתים סטטוס משפחתי כמו אלמן/ה.

חישוב המס לצורך החזר מס

יותר ממחצית מהשכירים בישראל זכאים להחזרי מס. איך זה ייתכן? הסיבות שציינו בשורות הקודמות מזכות בנקודות זכות אך לעיתים מס הכנסה אינו ממהר לתת את ההנחה המגיע לכם וייתכן ובמהלך השנים האחרונות שילמתם, בחודשים מסוימים, יותר מס הכנסה ממה שהייתם אמורים. במקרה כזה אתם יכולים להגיש בקשה להחזר מס מרשות המיסים. חברת אינדיגו מתמחה בתחום כבר מספר שנים ותסייע לכם בתהליך עד שתקבלו ישירות לחשבון הבנק שלכם את כספכם בחזרה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here