קרדיט : freepik.com

לא כל מי שחובב בשר מבין את ההבדל בין מעשנת בשר לבין צליית בשר רגילה. אם אי פעם טעמתם בשר שעבר עישון, לבטח אתם מבינים שיש הבדל משמעותי באיכות הצלייה, ומיד גם תבינו מדוע. תהליך הבישול באמצעות מעשנת הבשר הוא לא רק תהליך המבשל את האוכל אלא גם מעניק טעם מעושן ייחודי שלא ניתן להשיג בשום שיטת בישול אחרת. אומנות העישון היא מסורת עתיקת יומין שחוזרת אלפי שנים אחורה, ועם מעשנות הבשר המתקדמות של ימינו, מעולם לא היה קל יותר להשיג את הטעם המעושן המובהק והייחודי גם בבית.

מעשנת בשר – איך זה עובד?

לפני שמתעמקים בסוגי המעשנים, חשוב להבין כיצד פועלת מעשנת בשר ואיך התהליך מתבצע. לא מדובר בתהליך מורכב מדי, אם כי פשוט יחסית. מקור חום (כמו פחם, עץ או פרופאן) משמש ליצירת חום ועשן. אל מקור החום מוסיפים גושי עץ או שבבים כדי לייצר את העשן שנותן לבשר את הטעם האופייני לו. ניתן לבחור שבבי עץ ייחודיים המעניקים ארומה מיוחדת לבשר ולעישון.

במעשנת מסורתית, מקור חום זה ממוקם בתא נפרד הנקרא תיבת האש. החום והעשן מתא האש עוברים אל תא הבישול, שם נמצא הבשר. את הבשר מבשלים באיטיות ומחדירים לו את הטעם המעושן.

מעשנת בשר – אילו סוגים קיימים?

כמו כל מוצר איכותי, גם כאן כאשר מדובר על מעשנת הבשר ישנם סוגים מסוימים להתאמה אישית. המבוקשים והמרכזים ביניהם:

  • מעשני פחם

מעשני פחם הם מאד מבוקשים בעיקר בשל הטעם העשיר והמעושן שהם מעניקים. הם דורשים פחם כמקור חום. למרות שהם עשויים לדרוש יותר תשומת לב במהלך תהליך העישון כדי לשמור על טמפרטורה אחידה, התוצאות הן נהדרות ובהחלט שוות את הסבלנות וההמתנה.

  • מעשני פרופאן

מעשני פרופאן ידועים בקלות השימוש בהם כי אתם פשוט קובעים את הטמפרטורה הרצויה, והמעשן שומר עליה ללא כל התערבות מצידכם. יחד עם זאת, ישנם כאלו הטוענים שמעשני פרופאן אינם מעניקים כמות גדולה מהטעם המעושן כמו סוגים אחרים של מעשנים וזוהי עובדה שיש לקחת לתשומת הלב לפני רכישת המעשנת.

  • מעשנים חשמליים

מעשנים חשמליים הם המוצר הכי נוח בעולם עישון הבשר. ממש כמו מעשני פרופאן, הם שומרים על טמפרטורה רציפה ללא צורך בהתערבות. הם בחירה מצוינת למתחילים, אבל ייתכן שהם לא מספקים את אותו עומק של טעם מעושן כמו מעשני פחם או עצים.

איך לבחור את מעשנת הבשר הנכונה?

בחירת מעשנה הנכונה תלויה באורח החיים שלכם, בהעדפות הטעם ובכמה זמן מאמץ אתם מוכנים להשקיע בתהליך העישון. שליטה באמנות העישון עם מעשנת הבשר היא מסע שכולל הבנת המכניקה של המעשנת, בחירת סוג המעשנת המתאימה לכם ועם קצת סבלנות והתנסות, תוכלו להשיג את האיזון המושלם הזה של רוך וטעם מעושן שהופך את העישון לשיטת בישול כה אהובה.

חברת carne kamado היא חברה המתמחה בעישון בשר ומהמובילות בישראל בתחום מעשנות הבשר. החברה דוגלת במצוינות ומספקת לכם את המוצרים הטובים ביותר לעישון בשר. מעשנות קמאדו הן המעשנות המתקדמות בישראל. אתם מוזמנים לחוויית רכישה נעימה ומקצועית וליהנות משירות אמין, סבלני ומכיל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here