קרדיט לתמונה: PIXABAY

ישראלים רבים מעוניינים להקים עסק ולנהל אותו בהצלחה, אך המציאות מוכיחה כי רבים מהעסקים הקטנים והבינוניים אינם מצליחים לשרוד את שנתם הראשונה. יש סיבות רבות ומגוונות מדוע עסק אינו מצליח לשרוד, ואחת מהסיבות העיקריות לכך היא חוסר ידע בכלכלה, פיננסים וניהול עסקים. לכן, אם ברצונכם להגשים חלום ואתם מתכננים להקים עסק חדש ומצליח – כדאי גם לכם להירשם לתואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים. התואר היוקרתי מקנה את כל הידע והכלים הנדרשים בעידן המודרני והתחרותי של היום לנהל עסק מצליח ומשגשג.

עולם העסקים משתנה במהירות

בעולם העסקים המודרני והגלובלי, כל מנהל חייב להיות בעל ידע עדכני ולשלוט בכלים ובטכנולוגיות כדי להביא את העסק להצלחה ושגשוג. ניהול עסק דורש מיומנויות וכישורים שונים מעבר לידע תיאורטי ומקצועי בתחום העיסוק. כדי לנהל עסק מצליח חייבים למלא פונקציות ניהול שונות לכן המנהל המודרני חייב להבין בפיננסים, מימון, לוגיסטיקה, שיווק (בדגש על שיווק דיגיטלי), מכירות, חשבונאות, יזמות, ניהול זמן, תמחור, השקעות ועוד.

כדי לנהל עסק מצליח לא חייבים ללמוד חשבונאות וראיית חשבון, אך חייבים להחזיק בידע עדכני לצורך ניהול פיננסי חכם ונכון של החברה או הארגון. על מנת לקבל החלטות נכונות הנוגעות לניהול העסק חייבים להכיר מושגי יסוד ולהבין כיצד להכין ואיך לנתח דוחות חשבונאיים ופיננסיים כמו דוח רווח והפסד, דוח שנתי למס הכנסה, דוח רווחיות וכו'. כמו כן, הצלחת העסק תלויה במיומנויות של המנהל בתחומים כמו מימון, שיווק ומכירות.

השכלה אקדמית למנהלי עסקים

לימודי כלכלה ומנהל עסקים נועדו להכשיר את הסטודנטים למגוון תפקידי ניהול  בכירים ומאתגרים. נכון, כל אדם יכול להפוך לעצמאי ולהקים עסק גם ללא תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים, אך כדי להוביל את העסק להצלחה חייבים ידע עדכני וכלים מתקדמים טכנולוגית. ההשכלה האקדמית מסייעת למנהלים בעבודתם ומאפשרת לעסקים להתפתח ולהצליח, גם אם השוק תחרותי וגם במצבי משבר.

הלימודים לתואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מתקיימים במסלול חד חוגי או דו חוגי, הם מקנים הבנה כלכלית מעמיקה וידע מקצועי בכלי עבודה מתקדמים ותכליתיים. במסגרת הלימודים באוניברסיטה, הסטודנטים זוכים להכשרה מקצועית מקיפה ורב תחומית ההופכת אותם למנהלים לטובים יותר, במיוחד כיום בעידן הגלובלי. בוגרי תוכנית הלימודים מפתחים ראייה רחבה וכוללת של השוק, הם מסוגלים לנתח שינויים במכירות, להסיק תובנות במהירות, להתמודד נכון עם איומי סייבר, להטמיע בעסק כלים מתקדמים טכנולוגית וכד'.

כיצד לימודי כלכלה ומנהל עסקים תורמים לניהול מוצלח של העסק?

תוכנית הלימודים לתואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים כוללת קורסי בסיס ויסוד, כמו מבוא לכלכלה מיקרו, מבוא לכלכלה מאקרו, יסודות החשבונאות, מתמטיקה וסטטיסטיקה לכלכלנים, שיווק, יסודות המימון, תורת המחירים, ניהול השקעות, שיטות מחקר, יזמות וחדשנות, חקר ביצועים, תמחיר, תקשורת ארגונית בעולם הגלובלי, יישומי ביג דאטה וכו'.

בוגרי המסלול ללימודי כלכלה ומנהל עסקים יוצאים לשוק העבודה עם ידע עדכני, כלים מתקדמים ומיומנויות שונות, הם עוברים הכשרה מקצועית מקיפה המקנה להם תפיסה ניהולית ומקצועית הדרושה להובלת עסקים וחברות להצלחה. חשוב לדעת כי תוכנית הלימודים באוניברסיטה מכשירה את הסטודנטים לתפקידי ניהול עסקים וארגונים במגזר הפרטי והציבורי כאחד. למעשה, בוגרי התוכנית הופכים למנהלים איכותיים ויש לכם כישורי ניהול הנחוצים להובלת עסקים להצלחה בזירות השונות, להתמודד עם האתגרים שניצבים בפני עסקים, לזהות הזדמנויות עסקיות, לקבל החלטות מבוססות על מידע בזמן אמת, לפתח שווקים חדשים ולתכנן אסטרטגיה שתוביל את העסק להישגים ולהצלחה.

הלימודים מקנים ידע וכלים תיאורטיים ומעשיים, ובוגרי התוכנית משתלבים בקלות בתפקידי ניהול בכירים ומאתגרים, ויש המקימים עסק עצמאי ועוסקים ביזמות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here