איך תשמרו על חיית המחמד שלכם?
מקור freepik

מאת לירון תמם http://www.t.co.il

אחת ההחלטות החשובות והטובות ביותר שאנחנו יכולים לקבל בחיינו, היא לאמץ חיית מחמד. כלב, חתול. זו החלטה חשובה ומשמעותית מאחר ואנחנו נידרש לטפל בחיה ולהשקיע בה לא מעט מזממנו, אך זו החלטה טובה, מאחר וכל כלב או חתול יכולים לשנות את חיינו לטובה ולהפוך אותם להרבה יותר מיוחדים ומעניינים.

אך לפני שאנחנו מקבלים החלטה אם לאמץ כלב או חתול ואיזה, ובוודאי אחרי שאנחנו מקבלים החלטה כזו, עלינו לקחת בחשבון שנידרש להשקיע בחיה לא מעט זמן ולא מעט משאבים שונים על מנת לטפל בה כמו שצריך. במובנים רבים, הטיפול יכול להתגלות כלא שונה מטיפול בילד נוסף.

כשאנחנו בוחנים טיפול בכלב או חתול, אפשר לחלק את התחום ל-3 חלקים עיקריים. חלק אחד מתייחס לטיפול היומיומי, אוכל, שתייה, יציאות ניקיון. חלק שני מתייחס לבדיקות וטיפולים תקופתיים, למשל, חיסונים, בדיקות שיניים, ודברים אחרים. חלק שלישי, מתייחס לטיפולים דחופים. בין אם זה בעקבות תאונה, מחלה או דברים אחרים. במקרים רבים כשחיית מחמד מזדקנת, אז אנחנו נדרשים לספק לה סוג כזה של טיפולים.

בעוד הסוג של טיפולים, מתבצעים על ידנו באופן ישיר, הרי ששני הסוגים האחרים, מתבצעים על ידי וטרינרים, אליהם אנחנו נפנה בשביל לספק לחיית המחמד שלנו את הטיפול הטוב ביותר. בשני המקרים, נצטרך להשקיע זמן וכסף, ובסוג השלישי של הטיפולים, ייתכן מאוד שהם גם יקשו עלינו מבחינה רגשית ומבחינות אחרות.

כל וטרינר ברמת גן או בכל מקום אחר, יכול לספק לנו מידע רב אודות טיפול בכלבים וחתולים, מידע שיכול לעזור לנו, לא רק באופן מעשי, אלא יכול לעזור לנו להבין ולהחליט, האם זה יכול להתאים לנו. לצערנו, יש לא מעט אנשים שמאמצים כלבים וחתולים ואחרי זמן מה, רואים שזה לא מתאים להם ואז הם מוותרים עליהם. זה יכול לייצר עוגמת נפש עבורם וטראומה משמעותית עבור כלב או החתול שננטש על ידם. לכן חשוב לדעת למה נכנסים, לפני שמחליטים לאמץ חיית מחמד, כזו או אחרת.

מה צריך לדעת על טיפול בחיות מחמד?

בדומה לטיפול בבני אדם, בפרט בילדים, טיפול בחיות מחמד לא מסתיים אף פעם. עלינו לזכור, מדובר ביצורים שתלויים בנו. הם יכולים להסתדר ברמה מסוימת בלי עזרה של בני אדם, אך רמת החיים שלהם תיפגע באופן משמעותי אם לא יטפלו בהם. בין זה מבחינה תזונתית, בריאותית, היגיינית, ואפילו מבחינת ביטחון. גם אם נדמה שהכלב או החתול חזקים ומאיימים על הסביבה, עדיין הם צריכים שהבעלים יישמרו ויגנו עליהם.

טיפול בחיות מחמד כולל קודם כל הקפדה על אופי המחייה שלהם. יש לספק להם סביבה טובה, נעימה ותומכת. גם פיזית וגם מנטאלית. הם צריכים לישון במקום נוח, לקבל לפחות שתי מנות אוכל ביום, שתייה, סביבת מחייה נקייה, וכל דבר אחר שיאפשר להם ליהנות מאיכות חיים טובה.

כמו כן, הטיפול כולל ביקורים אצל וטרינר, בין אם זה לצורך דברים תקופתיים, למשל, חיסונים (כולל חיסוני כלבת שהמדינה מחייבת לעשות), וכן בדיקות או טיפולים שגרתיים או דחופים, במידת הצורך. ישנם דברים שאפשר לעשות לבד במידה ויודעים איך, כמו למשל גזיזת ציפורניים, תספורת, מקלחת ועוד. אך אם לא יודעים כיצד לעשות את זה, אז חשוב לפנות לווטרינר לשם כך.

כאמור, אם הכלב או החתול חולים במחלה ספציפית או מזדקנים ומצב בריאותם משתנה לרעה, אז יש לספק להם את הטיפול המתאים ולקבל את החלטות הקשות, מה יש לעשות בהמשך על מנת לספק להם איכות חיים טובה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here