רילוקיישן מהעבודה: כך לא תתנתקו מהארץ

מצד אחד רילוקיישן מטעם העבודה עשוי להיתפש כחוויה מרגשת, משמחת, מאתגרת ואף כלכלית, אך מצד שני רילוקיישן מטעם העבודה עשוי להציב רחוק מהמוכר, מהחברים וחשוב מכל מהמשפחה. מכאן שלצד ההזדמנות לחוות מקום חדש, לרפד את קורות החיים ולצבור ניסיון, גם מדובר בצורך להשאיר מאחור כל מה שמוכר, כולל הספה האהובה, השיחות בעברית, העיתון היומי שמודפס בעברית וכדומה, ועל כן רבים שגרים בחו"ל מבקשים למצוא חיבור לארץ, ועל כן הם רושמים את ילדיהם לבתי ספר לישראלים, מנהלים חיי חברה עם ישראלים, פוקדים סופרים שמכילים מוצרים מהארץ וכדומה, אך כמובן שקיימים טיפים נוספים ויותר משמעותיים. סקרנים?

אתר חדשות ישראלי

אחד המאפיינים שלנו הישראלים נוגע לחיבור האינטנסיבי לחדשות היומיות, ולו באופן מעט התמכרותי. מכאן שהיושבים בחו"ל אינם נוהגים לשמוע במקום העבודה גלגל"צ (או כל תדר אחר בעברית) ועל כן הם נשארים מעט מאחור בכל הנוגע למתרחש בארץ. אי לכך טוב לדעת שגם אם הם לא ימצאו בדוכן הקרוב עיתון מודפס בעברית, הם כן יימצאו בנייד אתר חדשות ישראלי, כך שבכול רגע נתון זוכים להתעדכן בנעשה בארץ ופשוט לחוש יותר מחוברים.

חבילת גלישה לנייד

חובה לוודא הנו שהרילוקיישן מאפשר לדבר עם החברים והמשפחה שנותרו בארץ, וזאת ללא כל מגבלה, ועל כן חשוב לבחון עוד בארץ איזו חבילת סלולר הכי רווחית, ולו כי לא מדובר בעוד חבילה שיש בה צורך רק לכמה שבועות, אלא מדובר בתקופה ממושכת ועל כן צריך לוודא שבכל רגע נתון אפשרי לדבר עם אנשים שאוהבים, וזאת מבלי לעשות חשבון כמה זה עולה לשני הצדדים. אי לכך בעת השוואת החבילות ראוי לוודא האם החבילה כוללת הגבלת שיחות והודעות, האם החבילה כוללת הקצבה של נפח גלישה (עבור כל יום), מה קורה כאשר חורגים מגזרת החבילה, האם עדיף המודל "לא גלשת לא שילמת", מהו תעריף השיחה המקומי, האם החבילה מציגה מחיר ידוע מראש וכדומה.

מקום מפגש כחול לבן

רבים בעולם בטוחים שקיימים מיליוני ישראלים, וזאת כי בכול מקום מתאגדות קבוצות – ישנה משיכה בסיסית בין דוברי העברית, ולו כי שנים היינו מפוזרים בגולה. אי לכך רוב הסיכויים שגם ליד מקום העבודה החדש שלכם מצוי פאב שאותו הישראלים נוהגים לפקוד, אם כי מגישים בו חומוס ממש כמו בשכונה ואם כי מגיעים אליו שלל ישראלים מהאזור. במקום מעין זה ניתן להתעדכן בנעשה בארץ, לדבר עברית, לייצר חברויות ובאופן כללי לחוש קרוב למרות שמצויים רחוק.

אל תהיו זרים!

שנסכם? קשה לומר לא לרילוקיישן ממקום העבודה, אך גם קשה לממש זאת מבלי לחוש זרים וגעגועים עזים. מכאן שטוב להכיר דרכים פשוטות ומהנות שמאפשרות לחוש בשליטה, שמאפשרות להתעדכן – שמאפשרות לחוש קרוב וליהנות משפת העברית הכה ייחודית. שיהיה מעבר מוצלח ואל תשכחו לחזור!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here