הגינות עסקית - למה זה כל כך חשוב?

האופי שלכם הוא הפנים של העסק, חשוב שתזכרו את זה. בין אם מדובר על הגינות מול הלקוח ובין אם מדובר על הגינות מול הרשויות – זה הדבר שיקבע בסוף את ההכנסות של העסק ובין אם העסק ישרוד מול היצע התחומים הדומים או שלא.

מה כלול בהגינות עסקית?

הגינות עסקית יכולה להתבטא בהרבה אופנים, בין אם מדובר על מחירים הוגנים, בין אם מדובר על מוצרים איכותיים (טריים בהקשר לאוכל), חשוב מאוד שתמכרו את מה שאתם מציעים, לא פחות מזה. כמו כן, הגינות עסקית יכולה גם להיות קשורה למקום בו אתם משקיעים את הכסף שלכם. איך הייתם מרגישים אם הייתם לקוחות של חברת ביטוח בריאות, וחברה זו הייתה משקיעה את הכספים שאתם משלמים מדי חודש בחברות טבק ומוצרי אלכוהול. אל תסתרו את עצמכם, בסוף הכל צף. הגינות עסקית היא גם היחס שלכם לעובדים שלכם, כאשר מדובר על עסק משפחתי אז הכל הרבה יותר מסובך, כאשר מדובר על קידומים ומשכורות, אל תעשו אפליה בין העובדים, בחרו את מי שמתאים לתפקיד ולא את מי שאתם אוהבים יותר. גם ארוחות עובדים קשורה בהגינות עסקית, כמו שאתם צריכים לאכול צהריים כך גם העובד שלכם, והוא לא צריך לשלם על זה מחיר מלא…

למה זה תורם לי?

  • עובדים – כאשר מדובר על הגינות כלפי העובדים, הגינות תורמת לי בתחושה האישית שלהם. עובד טוב הוא עובד שמרוצה מהמקום בו הוא נמצא. אם תתייחסו לעובדים שלכם כעל "עובדים" ולא כעל בני אדם, התוצאות יהיו בהתאם. כאשר עובד מעריץ את המעסיק שלו ומעריך את היחס החם אותו הוא מקבל, הוא יעשה הכל בשביל מקום העבודה.
  • קהל לקוחות – כל עסק צריך קונים, אף אדם לא יקנה ממכם אם אתם לא הוגנים. לקוחות רוצים מוצר איכותי ומחיר סביר, עשו הכל כדי להגיע למצב הזה, אף פעם אל תמכרו מוצר שאתם לא הייתם רוצים לקבל. בנוסף, מדובר כאן על מהלך שיווקי. שיווק העסק לא נעשה רק בפרסומות, השם של העסק שלכם עובר מפה לאוזן. אם המוצרים שלכם איכותיים, השירות מעולה והמחירים נוחים, שם העסק יתגלגל מפה לפה.

תעשו את זה בשבילכם

אל תהיו הוגנים כי צריך, נסו להבין את הצרכן. לפעמים הכסף יכול לעוור אותנו ושם בדיוק אנחנו צריכים להיות חזקים יותר מתמיד. כאשר אנחנו פועלים מהמקום הנכון, התוצאות יהיו בהתאם. יחס גורר יחס, זה המוטו שצריך להיות לכל עסק. במיוחד כאשר מדובר בהשקעות הדברים מתחילים להסתבך, הרי אני יכול להרוויח המון כסף אם רק אשקיע בחברה הזאת (למרות שהיא נוגדת את האידיאולוגיה שלי ושל הלקוחות שלי…), אל תסתכלו על הכסף שנכנס לכם עכשיו, הסתכלו על הכסף שתפסידו כשלקוחות יתחילו לעזוב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here