איך מעצבים דירה חדשה מאפס – המדריך לשלמות

עיצוב דירה חדשה דורש השקעה של מחשבה מרובה יחד עם דמיון פורה. זאת, במטרה להשיג את התוצאות הנדרשות בהתאם להעדפות של בעלי הבית והדיירים העתידיים בו.  הדיירים הם אלה שיצטרכו לחיות עם התוצאות של השיפוצים ולפיכך הם אלה שאמורים להשפיע על העיצוב יותר מכל. לכאורה, מדובר בעניין של מה בכך: קונים כמה פריטי ריהוט, קצת צבע, קצת תאורה – והמראה הכללי יוצא משגע. אבל האמת היא שמדובר בנושא מורכב למדיי הדורש מחשבה מצד אחד ומקצועיות מצד שני. מדוע כל כך קשה לעצב את הדירה החדשה בדיוק כפי שרוצים? איך מעצבים דירה חדשה מאפס ומגיעים בסיכומו של עניין לתוצאות הרצויות? בשורות הבאות נעסוק בהרחבה בעיצוב דירות קבלן ובגורמים המשפיעים עליו והיכולים לסייע לממונה על העיצוב ולבעלי הבית, להגיע לתוצאות המושלמות.

מדוע כל כך קשה לעצב דירה חדשה

בעולם הבנייה והעיצוב ישנה חלוקה ברורה בין מהנדס ואדריכל. האדריכל רואה בעיני רוחו את הבניין בשלמותו, עוד לפני ששרטט אפילו את הקו הראשון על שולחו השרטוט. לאט ואט, תוך השקעה של עבודה ומחשבה, הופך האדריכל את מה שראה בעיני רוחו למציאות. מנגד, המהנדס אחראי להפוך את השרטוטים למציאות, ולהוציא לפועל את מה שהאדריכל דמיין. זאת, תוך שהוא מבצע תיקונים הכרחיים או תוספות הכרחיות, רק במקום שבו הדרישות של האדריכל אינן ניתנות ליישום. עיצוב דירת קבלן מאפס דומה מאד לעבודת האדריכל. מצד אחד, המעצב רואה בעיני רוחו כיצד צריך הבית להיראות לאחר העיצוב. לעיתים, בעלי הבית מתארים למעצב את התוצאה הסופית כפי שהם רואים אותה. מנגד, הדמיון הוא חמקמק, ולא תמיד אפשר להגיע בדיוק לתוצאה המקווה. במקרים אחרים, קשה למדיי להשיג את התוצאה שבעלי הבית מעוניינים בה. זאת, הן משום שמלכתחילה מדובר בעיצוב בעייתי והן משום שמדובר בהשקעה כספית גדולה יחסית, שאותה בעלי הבית לא מוכנים להשקיע. למרות הכל, עיצוב דירה חדשה מאפס הוא אתגר שאפשר לעמוד בו בהצלחה.

עיצוב דירה מאפס – השלבים בדרך להצלחה

השלב הראשון בדרך להשגת התוצאה הנדרשת, היא הגעה של המעצב לדירה ובחינת האפשרויות הגלומות בה מבחינת העיצוב. קשה עד בלתי אפשרי להתחיל במלאכה, בלי לדעת את גודל הדירה, את המבנה הכללי שלה ואת היתרונות שמזמנים אופי המבנה וצורת החללים. לאחר שהמעצב הגיע לדירה וחווה את הרושם הראשון, הוא צריך להקשיב לבעלי הבית ולדעת לאיזה כיוון הם הולכים. בנוסף, בעלי הבית צריכים להגדיר את התקציב העומד לרשותם, על מנת שהמעצב יוכל להתאים את עצמו.

השלב הבא הוא בניית תוכנית עיצוב, התואמת לצרכים ולרצונות של בעלי הבית והדיירים בו. זאת, תוך התחשבות במצב הקיים וכן בריהוט הקיים בבית. זאת, במטרה לעשות בו שימוש בדרך להשגת המטרה. עם זאת, תוכנית העיצוב כרוכה גם בהשקעה, בעיקר ברכישת פריטים חדשים, תאורה ולעיתים אפילו צביעה מחדש של הקירות, בעיקר במקומות שבהם יש משמעות לצבע הנכון במטרה להשיג את האווירה הדרושה.

השלב האחרון בתהליך הוא ביצוע התוכנית בפועל. ככל שהמעצב מקצועי יותר וממוקד יותר, כך התוצאה הסופית היא איכותית יותר. מעצב הפנים יבצע את הרכישה של האמצעים השונים, ואם יש צורך ואם עומד לרשותו התקציב המתאים, הוא יבצע גם רכישת של פריטי ריהוט שונים. במרבית המקרים מדובר בפריטים שהמטרה שלהם היא לסייע בעיצוב, כמו נברשות, אגרטלים, מפות שולחן וכיסויים לריהוט. עם זאת, יש מקרים שבהם תידרש רכישת רהיט כזה או אחר, על מנת להשלים את התמונה.

התוצאה הסופית של העיצוב תלויה באיכות של שיתוף הפעולה ובהבנה ההדדית באשר לתוצאה הסופית הנדרשת. ששל ששיתוף הפעולה הדוק יותר, כך התוצאה תהיה טובה יותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here