נעים להכיר - מחשבוני ההריון והלידה שמחכים לך ברשת
קרדיט PIXABAY

על מחשבון הריון כבר שמעת? אם לא שמעת ואת בהריון או מתכננת להיכנס להריון, הכירי כלי חשוב ויעיל למהלך ההיריון שלך, שיסייע לך לחשב את גיל העובר, התפתחותו, התאריך המשוער שלו ועוד. גם אם זה לא ההיריון הראשון שלך, מחשבוני הריון יכולים לתת לך הצצה נוספת אל הצפוי לך בעתיד: מתי לחכות ללידה, איזה בדיקות כדאי לעשות? כמה היה צפוי שתעלי במשקל, מה גיל העובר ועד כמה הוא התפתח מאז שנוצר ואפילו, תאמיני או לא,  מה צפוי להיות צבע העיניים שלו. אז איך מתחילים להשתמש במחשבון?

מחשבון הריון משולב או נפרד?

כאשר בודקים ברשת רואים לא מעט מחשבוני הריון שמושכים ממחשבון הריון אחד לשני. במחשבון הראשון הכניסי את תאריך הוסת האחרונה והמחשבון מיד יחשב עבורך באיזה שבוע של ההריון את נמצאת ומתי תאריך הלידה הצפוי. אם תעברי למחשבון הריון שנמצא במרחק קישור קצר ותכניסי מחדש את תאריך הוסת האחרונה, המחשבון יחשב עבורך מה גיל העובר ומה מצבו, אילו בדיקות את כנראה צריכה לעבור בשלב זה של ההריון, מה עליית המשקל הצפויה וכיצד את נמדדת יחסית ליתר האוכלוסייה וכדומה.

אפשרות נוספת היא מחשבונים מרוכזים, בהם תצטרכי להכניס את תאריך הוסת האחרונה רק פעם אחת ותקבלי את כל המידע באופן מרוכז, אך לפעמים מעט מבלבל – כל שבוע בהריון מפורט מאד ומלווה בתמונות של האם והעובר, רשימת הבדיקות היא כללית אבל קל להתמצא בה אם זוכרים באיזה שבוע של ההיריון נמצאים.

מחשבון הריון לבדיקת תאריך לידה משוער

אחד המחשבונים הנדרשים ביותר הוא גם הפשוט ביותר – מה תאריך הלידה המשוער? נכון, אין שום ערבון שתאריך הלידה המשוער יהיה גם תאריך הלידה בפועל, למעשה כדאי מאד לקחת בחשבון שבועיים לפני ואחרי ולהניח כי מתישהו במהלך השבועות הללו תלדי – אך התאריך המשוער נותן מסגרת זמנים ברורה ודחיפה לעשות את קניות הציוד הנדרש בזמן, לצבוע את חדר הילדים לפני ואולי לא לתכנן על טיול בדיוק בתאריך. זה לא משנה אם הלידה היא ראשונה או לא, תאריך הלידה המשוער הוא תמיד מידע שחשוב לדעת.

מחשבון הריון לבדיקת העלאה במשקל

גם אם עברת את כל החיים בידיעה שאסור להעלות במשקל, הרי שהריון הוא "זמן מחוץ לזמן" זמן שבו מותר ואף רצוי לאכול, אחרי הכל את דואגת גם לגופך לאחר הלידה וגם לצרכי העובר הגדל בתוכך. סוג נוסף של מחשבון לידה מאפשר לך להבין מה היא עליית המשקל התקינה לשלב ההריון שבו את נמצאת, ואיך את עומדת ביחס לנשים אחרות. המחשבון יוכל להתריע אם עליית המשקל נמוכה מדי או גבוהה מדי, וימליץ מה לעשות.

מחשבון הריון למעקב אחר הבדיקות

תקופת ההריון היא תקופה מבלבלת שבה תעברי בדיקות רבות. מחשבון הריון יעזור לך לעקוב אחר הבדיקות שאת אמורה לעבור בהתאם לשבוע ההריון שבו את נמצאת.

מחשבוני הריון יכולים לעזור לעקוב אחר כל הדברים שצריך לזכור בתקופת ההריון שגם כך היא עמוסה במידע ועמוסה רגשית. זמינות מחשבוני ההריון ברשת מאפשרת לכל אחת גישה נוחה וקבלת מידע נגיש וברור.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here