מדריך לקבוצות רכישה

רבים מאיתנו המחפשים דירה לרכישה עוברים בין המדורים השונים באתרים ובעיתונים המפרסמים מודעות שלדירות למכירה , בין כל אלה אנו גם נחשפים למודעות לגבי קבוצות רכישה.

מהי קבוצת רכישה ?

בהגדרה, קבוצת רכישה הינה התקבצות של מספר אנשים לשם רכישה משותפת של קרקע, על מנת לבנות עליה מבנה מגורים.

קבוצה זו מחויבת לפי חוזה , באמצעותו של גורם מארגן אשר יקבל תמורה עבור ארגון הרכישה.

דבר זה מביא אותנו לשאלה מה כל כך טוב ברכישת דירה באמצעות קבוצת רכישה והאם זה באמת יכול להיות תהליך יעיל הרבה יותר עבורנו מאשר רכישה של דירה דרך כל האמצעים הרגילים הקיימים לרשות כולנו.

חיסכון בעלויות

רכישה דרך קבוצה מוזילה עלויות לא רק במקרה של רכישה של דירה אלא גם במוצרים רבים בהם נבחר לבצע רכישה באופן זה, כמו רכישה של חופשה בצורה קבוצתית.

איך במקרה זה אתם יכולים לחסוך בעלויות?

  • יזם – במקרה של קבוצת רכישה אתם למעשה היזם, כך שהנתח הכספי שאמור ללכת אל היזם שמקים את הפרויקט,נחסך מכם ,ובא לידי ביטוי בסך הוצאות כולל הנמוך יותר בעד כ-25% !
  • מיסים ומע"מ –  עד לפני עדכון חוק ההסדרים ההטבות אשר היו על המיסוי עבור קבוצות רכישה היה עיקרי, כאשר בעבר נחסכה מקבוצת הרכישה העלות של מס רכישה על הדירה  וכן רכישה של הקרקע אינה הייתה מחויבת בתשלום של מע"מ.

למרות הכל, נראה כי עדיין קבוצות רכישה משגשגות ונמצאות בתור אלטרנטיבה בעלות נמוכה יותר ובתנאים טובים יותר מאשר רכישת דירה מקבלן או רכישה של דירה ישנה.

התאמה אישית

כאשר אתם מקבלים דירה מקבלן , לרוב אתם תעבדו לפי תוכנית קיימת עם אפשרות לשינויים קלים במפרט הפנימי לבחירתכם האישית.

לרוב שינויים מעין אלה יגררו תשלום נוסף , כאשר עדיין לא ממש תוכלו לעצב את הדירה או הבניין לפי טעמכם האישי ומבלי להוציא סכומים גבוהים יותר.

בנייה של דירה בקבוצת רכישה משמע עיצוב הדירה מהבסיס של הבנייה ועד לפרטי פרטים של הדירה בה תתעתדו לגור בסופו של דבר.

דבר זה הינו יתרון עצום עבור זוגות רבים אשר מחפשים דבר מאוד מסוים אותו הם לא יכולים לקבל באותו סדר עלות של דירה דרך קבוצות רכישה.

היכרות מראש עם השכנים

כאשר אתם באים לחתום על חוזה ולהצטרף לקבוצת רכישה אתם יכולים לעשות דבר שאף אדם אחר שרוכש דירה לא יכול לעשות, כך למעשה אתם בוחרים מי יהיו האנשים אשר מרכיבים את הקבוצה , השכנים שלכם לעתיד.

כמה פעמים רכשתם דירה מושלמת ורק לאחר אכלוס הבניין גיליתם כי השכנים אינם כאלה שאתם מעוניינים לגור בשכנות עימם ?

ובכן, במקרה של קבוצת רכישה זו בעיה זו נחסכת מכם מראש, דבר מרגיע לכשעצמו.

 קבוצת רכישה – נקודות חשובות טרם הצטרפות

לרוב, כמו ברכישה דרך קבלן , רכישה דרך קבוצת רכישה משמעה להמתין תקופה של עד כשנתיים במהלכה תמתינו לבניית דירת החלומות שלכם ותתחילו כבר לשלם עליה כבר משלב החתימה על המכרז.

חוק המכר במקרה של קבוצת רכישה אינו קיים לכן וודאו כי אתם מסדירים את כל הנושאים של תיקון ליקויים וכדומה באמצעותו של חוזה מוסכם.

שימו לב כי מחיר הדירה לרוב אינו סופי וצפוי לתפוח.

אתם יכולים להצטרף לכל מכרז, רק שימו לב כי במידה ומדובר ברכישה של קרקע שלא מידיים פרטיות אלא דרך המנהל, לא קיים המרכיב של פטור מן המע"מ.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here