מדריך לפתיחת עסק

פתיחת עסק היא תהליך לא פשוט שדורש הרבה סדר וארגון מראש, התמקדות במטרות והרבה מוטיבציה להצליח.

השלבים והסדר שלהם בפתיחת עסק הם חשובים, על מנת שלא תמצאו את עצמכם, למשל, עם משרד, כסף ממשקיעים ו-10 עובדים- עוד לפני שנרשמתם מול מס הכנסה.

  1. בניית תוכנית אסטרטגית – רצוי ומומלץ לכל בעל עסק לגבש אסטרטגיה שיווקית לפני ביצוע הצעדים הבאים, משום שגיבוש התוכנית מאפשר ארגון וסדר במחשבה לקראת העתיד, שאולי יובילו לשינויים בחלק מהצעדים העתידיים שחשבתם לעשות.
  2. בירוקרטיה – רישום העסק מול רשויות–  שלב הכרחי וחשוב מכל, שבאמצעותו תהפכו לגורם רשמי הכפוף לחוק. רישום העסק נעשה מול משרדי המע"מ, מס ההכנסה וביטוח לאומי. לפני שלב זה נדרש גם להחליט מה יהיה סוג העסק (עוסק פטור\מורשה, שותפות, חברה בע"מ), משום שהרישום ייעשה על פי ההחלטה שתקבלו. ניתן וכדאי להיעזר בבעל מקצוע שיעזור בתהליך הרישום לרשויות באופן יעיל.
  3. גיוס הון – גלגלי העסק חייבים לנוע גם בתחילתו וגם לצורך הרחבתו, ולכן יש לרוב צורך בגיוס הון להקמה ולתפעול של העסק. האופציות לגיוס הון הן רבות, ביניהן הלוואות בנקאיות, גיוס מקרנות הון סיכון וגיוס מקרנות ממשלתיות או פילנתרופיות. המרכיב החשוב ביותר בשלב זה הוא הפגנת רצינות ופוטנציאל עסקי מול המשקיעים. ההון מגורמים אלו יעזור ליצירת הכנסות ולהתפתחות העסק.
  4. הקמת משרד ורכישת ציוד – לאחר הבטחת הכסף הדרוש, מגיע שלב שכירת משרד לעסק היא צעד חשוב על מנת להפגין רצינות, לספק חלל עבודה לעם ולעובדים, ולהוות בסיס עסקי לפעילות. החתימה על חוזה השכירות נעשה לרוב בסיוע עורך דין, על מנת להבטיח הסכם הוגן ומשתלם. עם זאת, לא כל עסק דורש משרד כבר עם תחילת העבודה, ולכן כדאי לדעת גם על אלטרנטיבות כמו חללי עבודה משותפים ואף עבודה מהבית.
  5. ניהול עובדים / גיוס עובדים – זה הזמן להחליט את גודל הצוות המנצח שלכם, ולמצוא את האנשים הנכונים ביותר למשימה. השיטות לגיוס עובדים הן רבות, לרבות מרכזי הערכה, חברות כוח אדם, גיוס באינטרנט או רשתות חברתיות ולוחות המודעות הישנים והמוכרים. תהליך גיוס העובדים כולל ראיון, מבחנים ואמצעי הערכה שונים, כשבסוף התהליך תזכו להגדיל את מצבת העובדים ולצרף חבר צוות נוסף בדרך להצלחת העסק שלכם.
  6. פרסום ושיווק – לאחר שנרשמתם, הקמתם וגייסתם הון ועובדים, כדאי מאוד להתחיל במאמצי השיווק והפרסום. העידן הדיגיטלי הפך את הפרסום של עסק קטן לקל ונגיש יותר, עם פתיחת האפשרויות לפרסום ברשתות חברתיות כמו טוויטר או פייסבוק, קידום האתר במנועי החיפוש, הצגת פרסומות בתשלום בגוגל, בנוסף לדרכים רבות של שיווק בחינם אך כדאי להשתמש בשירותי יועץ שיווק כדי להגיע לחשיפה הרצויה.

מחפשים יועץ קידום אתרים שיצעיד את העסק שלכם באינטרנט למעלה? פנו לתומר לווינסקי – מומחה לבניית אסטרטגיה דיגטלית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here