מדוע מרכז גמילה חשוב לטיפול בהתמכרויות?

המכורים בטוחים שהם בשליטה, הסביבה הקרובה מאמינה שאם רק תינתן ההזדמנות – ניתן יהיה לטפל בבעיה. בפועל, ההתמכרות ממשיכה ואיתה גם הפגיעה בכל תחומי החיים. היחסים הבינאישיים חוטפים מכה קשה, התפקוד בעבודה נפגע וכדי לממן את צריכת הסם, את האלכוהול או את ההימורים האדם נקלע לחובות כבדים. האם באמת אפשר לטפל בבעיה הזו לבד, ואיך מרכזי הגמילה יכולים לעזור?

גמילה מסמים והתמודדות עם "קריז"

אחד האתגרים המשמעותיים שאיתם מתמודדים המכורים לסמים – ובני המשפחה הדואגים כמובן – הוא אתגר פיזי לחלוטין. צריכת הסמים הממושכת הובילה למצב שבו הגוף תלוי בסם, ובהיעדרו מופיעים סימפטומים שונים, כמו רעידות, חוסר שינה, עוויתות וכאבים עזים. תהליך גמילה מסמים חייב לספק מענה איכותי לאתגר הזה, וזהו הצעד הבסיסי ביותר בתהליך, לפני תחילתו של ליווי פסיכולוגי או רגשי. הצוות המקצועי של וילה מטריקס מספק למכורים את המעטפת המקצועית הדרושה להם כדי שיוכלו לגבור על הצורך הפיזיולוגי ולהתמודד באופן מיטבי עם המשמעויות הרגשיות והחברתיות של ההתמכרות.

אלכוהול, הימורים והתמכרויות אחרות

אם גמילה מסמים מוכרת יותר כבעיה שמחייבת טיפול מקצועי וליווי אישי, יש לא מעט התמכרויות עליהן ניתן לגבור באופן דומה – גם אם נדמה שאין בכך כל צורך. למעשה, גם התמכרות לאלכוהול, להימורים, למשככי כאבים ואפילו לקניות, היא התמכרות שמקורה במצוקה רגשית ובאובדן שליטה. מרכזי גמילה מקצועיים מסייעים לאנשים רבים בתהליך הגמילה שלהם, בין אם הם מכורים לחומרים שונים או לאלכוהול, למין או למשככי כאבים. התוכנית המותאמת אישית והמעטפת המקצועית הם שעוזרים לאדם לחולל את השינוי הדרוש בחייו.

טיפול מקצועי בהפרעות אכילה

הפרעת אכילה קשורה לא רק בהרגלי אכילה לקויים, אלא במצוקה רגשית שיכולה להסביר את הנקודה שבה הכול החל. אם כן, טיפול בהפרעות אכילה אמור להתמודד עם שני המרכיבים המרכזיים של הבעיה: שיפור הרגלי האכילה וטיפול במשקל הגוף לצד טיפול רגשי והתמודדות מיטבית עם הגורמים הרגשיים והנפשיים שהובילו לבעיה מלכתחילה. האתגר הגדול הזה מקשה על הסובלים מהבעיה, ולרוב זוהי המסגרת המקצועית שעוזרת להם לעשות את זה נכון ולשקם את חייהם. הליווי האישי והמדויק של צוות וילה מטריקס מספק את המענה גם לבעיה זו, לצד הטיפול בהתמכרויות שונות. תוכנית מותאמת אישית לצד שילוב בין שיטות טיפול ייחודיות ומוכחות, זה כל מה שהאדם צריך כדי לראות שינוי. אתם מוזמנים לעשות את הצעד הראשון וליצור קשר כבר עכשיו בטלפון 050-4949696.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here