גיימרים- המדריך המלא ללייב סטרים המושלם

סטרימינג של משחקי מחשב הפך פופולארי מאוד בשנים האחרונות. בנוסף, שחקנים בולטים מרוויחים באמצעותו כסף, דרך חברות המשחקים שמשווקות משחקים חדשים בצורה כזו, מפרסומות שמשולבות בשידור ועוד. כמובן, זה לא רק למקצוענים. אבל בסך הכול, שידור חי של משחקים הוא תחום רחב ומתרחב, שהגיע כיום לרמת שכלול גבוהה למדי. למרות כל זאת, מדובר עדיין בפעילות מורכבת למדי – אתגר רישות ותקשורת, שהוא כלל לא פשוט מבחינה טכנית. בכדי לעשות זאת היטב וליהנות מהמשחק, כדאי לשים לב לנקודות הבאות:

 

חיבור אינטרנט איכותי

על חיבור האינטרנט להיות מהיר בשני הכיוונים (העלאה וגם הורדה), אבל בעיקר מהיר מבחינת Upload. בתור מי שרגישים במיוחד להיבט זה, תוכל לשמוע אצל חובבי הסטרימינג חוות דעת על ספק אינטרנט ITC, ספקים איכותיים אחרים ובכלל על שוק הספקים לתחום זה.

 

התקן המשחק

התקן המחשוב שממנו משחקים, חייב להתאים לשאר רכיבי החומרה והתוכנה שבהם תעשו שימוש. אם מדובר למשל בקונסולת המשחק Nintendo Switch, היא לא תוכל לשדר משחקים באופן ישיר, לשירות כמו טוויטץ'. ככלל, ככל שמדובר בסביבות נפוצות דוגמת PC וחלונות, כך נוטים להיות פחות סיבוכים.

 

שירות סטרימינג

בכדי לשדר משחק, תזדקקו לחשבון בשירות סטרימינג. שני השמות החמים בתחום זה, מזה זמן רב, הם Twitch של אמזון ו-YouTube Gaming של גוגל. נכון, יש גם את Mixer של מיקרוסופט (אשר משולב ב-Xbox ובחלונות), שירות Google Stadia החדש יחסית וגם פעילות של פייסבוק בתחום זה, אבל טוויטץ' ויוטיוב הם בעקביות הבולטים ביותר. כמובן, מי שמתמקד באחד מהם או רוצה לנסות אותו, יצטרך להתעמק ספציפית בפרטי השימוש המיוחדים לו. נזכיר, ששירות סטרימינג איכותי לא מספיק בכדי להבטיח תקשורת מיטבית. הדבר תלוי גם בספק אינטרנט איכותי (דוגמת ספק אינטרנט ITC). כמו כן, שימו לב באילו התקני מחשוב רלבנטיים השירות תומך, מבחינת לאפשר צפייה דרכם ולאפשר שידור דרכם (התמיכה עשויה להיות שונה לגבי אותו סוג התקן).

 

תוכנת שידור

שירות הסטרימינג הוא לא התוכנה היחידה שדרושה לניהול העניינים. ניתן לומר שהוא מהווה נקודת מפגש מרכזית, מאחר שזה הולך להיות מעין אירוע רב משתתפים. עם זאת, בכדי לשדר אליו (וממנו לצופים), תזדקק לתוכנת שידור, שגם תאפשר לשלוט בפרטים הטכניים השונים. למשל – האם לשדר את כל מה שמתרחש על צג המחשב שלך או רק מה שמתרחש בחלון המשחק? דוגמא בולטת לתוכנה כזו, היא OBS (או Open Broadcaster Software), שהיא תוכנת קוד פתוח שמוצעת בחינם. ישנן גם אפליקציות לסמארטפונים, שמציעים שירותי הסטרימינג השונים.

 

עזרים מיוחדים

שידור משחקים מלווה פעמים רבות גם בשידור וידאו של השחקן בפעולה והסברים קוליים שהוא נותן. לשם כך, דרושים כמובן מצלמת ווב ומיקרופון מאיכות טובה. באופן טבעי, headset עשוי להיות שימושי במיוחד בסיטואציה כזו ויש גם ציוד יקר ומתוחכם יותר (אם כי הוא פחות יתאים לרוב). עוד נזכיר, כי ספק אינטרנט איכותי דוגמת ITC עשוי להציע שירותי עזר מיוחדים לגיימרים.

 

לסיכום

הקפדה על איכות בכל רכיבי הבסיס האלה והתעמקות בשימוש המתוחכם בהם, יבטיחו חוויית סטרימינג מיטבית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here