קרדיט canva

בתור ישראלים, אפשר לומר כמעט בוודאות כי אחוזים גדולים באוכלוסייה הכללית בארץ, סובלים או סבלו בעבר מתסמינים של פוסט טראומה. העובדה כי אנחנו חיים במציאות חיים לא פשוטה, משום שרבים כל כך מתגייסים לצבא והולכים לשירות קרבי, הרי שהתוצאה היא פגיעה בנפש של אחוזים גבוהים באוכלוסייה. לא תמיד אנחנו מדברים על מחלה קלינית או על תופעה בה אנחנו לא יכולים לטפל באמצעות ליווי קבוע, טיפול מקצועי אחת לשבוע או בתדירות גבוהה יותר. אבל יש מקרים בהם אנחנו נדרשים לבצע מהלכים דרמטיים כדי להביא להחלמה ואיזון מחדש. אגב, טיפול בטראומה מורכבת זה לא בהיכרח תוצאה של שירות קרבי או חשיפה לאירוע בטחוני, גם התעללות מינית ואפילו מעורבות בתאונת דרכים קטלנית, יכולות להיות הנסיבות להתפרצות של מחלה בנפש. חשוב לנו להגיד, גם אם כעת נדמה שאין אור בקצה המנהרה, הרי שבאמצעות כלי טיפול מקצועיים, אפשר לשנות את התמונה באופן משמעותי.

מה הסימנים להופעה של פוסט טראומה

אנחנו רוצים להסביר קצת על ההבדלים בין פוסט טראומה 'לא מורכבת' ובין פוסט טראומה מורכבת. אמנם, אנחנו מדברים על שתי אחיות מאותה המשפחה. אלא, שהראשונה בדרך כלל מתבטאת ברגשות לא פשוטים, עליהם המטופל יכול להעיד בכוחות עצמו. כלומר, דיכאון, חרדה, אי נוחות בסיטואציות מסוימות, הן משהו שאנחנו יכולים להצביע עליו. אבל, במקרה של פוסט טראומה מורכבת, לפעמים הנפש כמו מנסה לשכוח את מה שקרה ולכן, הסימפטומים יהפכו קשים יותר לפיענוח. דוגמא אחת מיני רבות היא של בחורה אשר עברה התעללות מינית בילדותה המוקדמת, לאורך השנים שכחה את המקרה, אבל עדיין חווה אירועים של סיוטי בלהות, הפרעות דיסוציאטיביות, דיכאון, עוררות פיזיולוגית במידה ובסביבה יש משהו, כמו ריח או רעש המזכירים למוח את האירוע וכן הלאה. חשוב לזכור כי בכל פעם הסימפטומים נראים קצת אחרת וכי הדבר הנכון לעשות הוא לפנות מוקדם ככל הניתן לקבלת אבחון מקצועי במידה ואתם או מי מהקרובים שלכם, סובל מירידה באיכות החיים בשל אירועים מהסוג הזה.

איך אנחנו ניגשים לטיפול

אנחנו, 'סינטי', בית מאזן מבית היוצר של קבוצת 'רוח ים'. בשלב הראשון, אנחנו תמיד ניגש לבצע אבחון מסודר. יש מקרים בהם נגלה תחלואה כפולה, כלומר, התפתחות של מחלה נוספת בעקבות הטראומה. אנחנו נשתמש בכלים תרופתיים במידת הצורך, למשל עם טיפול תרופתי בהפרעת אישיות גבולית. לפעמים, ניעזר בכלים של טיפול בקבוצה וטיפול פרטני, כדי ליצור איזון מחודש.

לפרטים ולקבלת מידע נוסף, אנחנו ממתינים לכם ממש עכשיו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here