כיצד נבחר שיש למטבח כפרי?
קרדיט shutterstoock

המטבח הכפרי, אשר נכנס אל חיינו בסערה, יצר שינוי מרענן בתחום עיצוב המטבחים והפך לנפוץ ופופלארי מאוד בבתים רבים. מטבח כפרי הוא למעשה מטבח המעוצב בסגנון פשוט, אך עם זאת חמים ורך, ומתאפיין באלמנטים כמו עץ, אבן טבעית, טפטים או חיפוי לבנים ועוד. המטרה המרכזית של העיצוב בסוגי מטבחים כאלה היא ליצור חמימות, תחושה קרובה יותר לטבע וקריצה למטבחים "של פעם", שהופכים את חדר המטבח כולו לנעים ומחבק. בשל העובדה שלמטבח הכפרי מאפיינים מאוד ספציפיים, לעיתים קשה מאוד למצוא תחליפים או להחליט על אלמנטים נוספים שישתלבו בעיצוב המטבח – ובראשם השיש. אז כיצד נבחר שיש למטבחים כפריים? לפניכם מספר טיפים שיסייעו לכם במשימה.

חומרים – כמה שיותר קרוב לאמא אדמה

מטבח כפרי אותנטי לרוב יתהדר בשיש העשוי מחומר גולמי כלשהו, כמו למשל אבן טבעית או אף עץ. עם זאת, חשוב לזכור כי בראש ובראשונה – על המטבח להיות פרקטי, ולכן, שימוש בחומר כמו עץ לרוב יקשה עלינו מאוד ויהפוך את משטח העבודה כולו לכמעט בלתי-שמיש. מסיבה זו, מומלץ לבחור בחומרים טבעיים יותר, אך כאלה שגם מהווים משטח עבודה נוח ויעיל – כמו למשל אבן טבעית מלוטשת או שיש חברון.

צבעוניות טבעית וניטרלית

לצבעים בהם אנו עושים שימוש השפעה גדולה מאוד על מראהו הסופי של המטבח, ובאמצעותם אנו יכולים לחזק את העיצוב הכפרי במטבח ולתת לו דגש. משטח עבודה המיועד למטבח כפרי לרוב יתהדר בצבעים בהירים או טבעיים, כמו למשל לבן או חום בהיר, אשר מחזקים את תחושת הקרבה לטבע ולכפר והופכים את העיצוב כולו לאותנטי יותר.

מידות ודגשים נוספים

במרבית המקרים, משטח העבודה במטבח הכפרי יתפוס מקום חשוב ודומיננטי בעיצוב המטבח הכולל. מסיבה זו, מדובר במוצר אשר יגיע לרוב במידות רחבות יותר, המותאמות לסגנון הכללי של המטבח הכפרי. עם זאת, חשוב מאוד לבצע מדידות של שטח השיש בטרם הקנייה, וזאת על מנת שנוכל לרכוש משטח עבודה במידה המדויקת והנכונה ביותר למטבח שלנו. דגשים נוספים שחשוב לתת עליהם את הדעת בעת בחירת השיש, הם העמידות שלו (הן לכתמים והן לחום ולשברים) והתאמתו לשאר האלמנטים שבמטבח (הן בצבעוניות והן בסוג החומר שממנו הוא עשוי).

אז כיצד נבחר שיש למטבח הכפרי שלנו?

לסיכום, על אף שהמטבח הכפרי מתהדר בחומרים טבעיים, חשוב לזכור כי עליו להיות פרקטי ופונקציונאלי. מסיבה זו, מומלץ לבחור בשיש טבעי מחד, אך גם כזה שמהווה משטח עבודה נוח מאידך. כמו כן, על השיש להיות עמיד בפני שלל של מצבים שונים, ובראשם סדקים, שברים וחום.  רצוי לרכוש משטח עבודה המתהדר בצבעים רכים וניטרליים יותר, אשר מזכירים קרבה לאדמה ולטבע ומתכתבים עם שאר הצבעים והחומרים שבמטבח. לבסוף, יש למדוד היטב את השטח בו מתעתד השיש להיות, וזאת על מנת שנוכל להתאים אותו באופן האידיאלי למטבח.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here