קרדיט לתמונה: unsplash.com

וטרינר בנס ציונה לא מתקשים לאתר, נס ציונה היא עיר במרכז הארץ המנה מעל 50 אלף תושבים והמצב הסוציואקונומי של תושביה הינו מעל הממוצע, ומטבע הדברים אמוץ חיות מחמד לא נחשב אירוע יוצא דופן אלא מקובל ביותר. כדי לטפל בחיות המחמד הללו יש צורך במרפאות וטרינריות שיספקו מענה הולם לכל שגרת הטיפולים הנצרכת. יש שיגרת מנע כמו חיסונים לכלבים וחתולים, יש טיפולים אחרים כמו עיקור וסירוס כלבים וחתולים, או טיפולים הורמונליים. כמו כן  בנוסף, טיפולי שיניים תקופתיים וטיפולים הנגרמים כתוצאה מנפילה, נשיכה מחיה אחרת, שברים וקיבוע ועוד טיפולים בלתי צפויים אך עלולים לקרות.

תולעי מעיים ותולעת הפארק

טיפול כנגד תולעי מעיים ניתן בשגרה לחיות מחמד כל חצי שנה על ידי מתן כדורים. ישנם שני סוגים של תולעי מעיים: שטוחות הסובבות את פי הטבעת של חית המחמד, ונדבקים בהם על ידי אכילת פרעושים למיניהם. ועגולות שנדבקים מהם במגע עם צואה נגועה. בשנות השמונים נתגלתה תולעת חדשה ונקראה תולעת הפארק על שם הפארקים במרכז הארץ שם נתגלתה. תולעת זו הינה קטלנית ומדבקת ביותר והיא מצויה בגינות, מדשאות, פארקים ואפילו בחצרות של בתים פרטיים. מאז גילויה, מורה וטרינר בנס ציונה ובכל ערי הארץ על החובה שכל חיות המחמד חייבים לקבל זריקת מנע אחת לשלושה חודשים ואף אחת לחודשיים בערים במרכז הארץ. כמובן שבכל טיפול בחיית המחמד יש להקפיד על רחיצת הידיים כהלכה מחשש הידבקות או הדבקה.

מתי ללכת לביקור וטרינרי

את המקרים שבהם צריך ללכת לביקור אצל וטרינר בנס ציונה ובערים וישובים אחרים בארץ ניתן לחלק למספר חלקים: ביקורים קבועים– מתן חיסונים נגד כלבת אחת לשנה ותולעת הפארק בהתאם לצורך כל שלושה חודשים או חודשיים. אירועים בלתי צפויים-אם מרגישים שחיית המחמד אינה חשה בטוב, או מתנהגת שלא כרגיל, וכן במקרה שנגרמה פציעה או שבר כלשהו, יש לסור מיד לווטרינר. שיאבחן ויורה על הטיפול המתאים. ולא משנה אם זה טיפול חירום או במהלך היום. טיפולים שבשגרה– כמו טיפולי שיניים למיניהם, טיפולי ציפורניים, הכל בהתאם לצרכיה של חיית המחמד. טיפול אחד לחיים– סירוס ועיקור של חיית המחמד בהתאם לגיל המומלץ. ולעיתים כשמעוניינים לצאת לחו"ל ולא ניתן לקחת את חיית המחמד איתכם לפני לקיחתה לפנסיון צריך לוודא שהכל תקין, ואין לו קרציות או פרעושים וכדומה שימנעו את אחסונו בפנסיון ולבעליו תגרם עוגמת נפש. אז אם ברצונכם וטרינר מקצועי, אמין, אדיב, ואוהב פנו לד"ר אורי פרייז מרפאה וטרינרית נס ציונה, ותרגישו שאתם בידיים טובות וכך גם תחוש חיית המחמד שלכם. אז מהרו והתקשרו לטלפון: 077-4105110 ולנייד: 052-4504856, וניתן להתקשר גם במצבי חירום 24/7. ותיענו במהירות האפשרית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here