המדריך לטיול תרמילאות שכן הולך ברגל

טיולי תרמילאות כבר הפכו ממזמן לאחג מסוגי הטיולים המועדפים ביותר על ידי הישראלים. בין אם מדובר בטיול אחרי צבא, טיולים בזמן הפנסיה, או סתם יציאה נחמדה מהשגרה האורבנית אל ההרים והטבע – משהו בפשטות של טיולי התרמילאות מושך אליו אלפי ישראלים כל שנה ולא משנה מהו היעד. אבל כמו כל דבר אחר בחיים, גם לטיול תרמילאות צריך לדעת להתכונן בהתאם. לכן, אם גם אתם מתבלטים איך להתארגן לקראת הטיול הקרוב שלכם, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם במשימה.

  1. תהיו מוכנים לתנאי מזג האוויר – רגע לפני שאתם יוצאים לטיול, כדאי ואפילו חובה לערוך מחקר על היעד אליו אתם מגיעים לטייל ולהבין מהם תנאי מזג האוויר בתאריכים בהם תבקרו בו. אבל המחקר שלכם צריך לכלול הרבה יותר מבדיקה קצרה של טמפרטורות העונה. נסו לראות מה ממליצים מטיילים אחרים שביקרו באזור, ונסו לארוז ולהיערך בהתאם. כך או כך, במידה ואתם הולכים לשטח הררי, רצוי לארוז בגדים חמים וקרים כאחד, כדי שתוכלו להתאים את עצמיכם בשעת הצורך.
  2. קופסאות שימורים וחטיפי אנרגיה – לא מן הנמנע שבמהלך הטיול שלכם תמצאו את עצמיכם רחוקים מאות קילומטרים מהמסעדה או הסופרמרקט הקרוב. לכן, רצוי לארוז מראש קופסאות שימורים כדי שתוכלו לארגן לכם ארוחת מלכים משלכם בעת עצירה במהלך הטיול. בנוסף, ארזו כמה חטיפי אנרגיה שיכולים לעורר אתכם ברגעים קשים במהלך הטיול, וגם ל"סתום" את הרעב בשעת הצורך.
  3. טלפון לוויני – אל תגידו "לי זה לא יקרה". טיולי תרמילאות לרוב מתקיימים בתנאי שטח שיכולים להיות קשים גם למטייל המנוסה ביותר. בין אם מדובר בטיפוס על הר, חצייה של נהר או כל דבר כזה או אחר. אתם אף פעם לא יכולים לדעת מה יקרה, איך מזג האוויר יכול להשתנות או להפתיע את עצמיכם, אם איזו פנייה תפספסו במהלך הטיול שתגרום ללכת ללכת לאיבוד. בדיוק בשביל זה, רצוי לארוז בתיק טלפון לוויני שיעזור לכם ליצור ולשמור על הקשר עם כוחות ההצלה בשעת הצורך. במיוחד באיזורים מבודדים ורחוקים, טלפון לוויני יכול להיות ההבדל בין חיים ומוות.
  4. ערכת עזרה ראשונה – טיולי תרמילאות הם טיולים מלאי הרתפקאות חוויות. אבל כל טיול בטבע גורר איתו סיכון מסויים, בין אם הוא גדול, הוא קטן. ובשביל הסיכונים הקטנים – כדאי שתהיה לכם בתיק ערכת עזרה ראשונה במידת הצורך. במיוחד אם נתחשב בעובדה שבית החולים הקרוב ביותר אליכם בזמן הטיול, יהיה במרחק מאות קילומטרים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here