בדיקת EMG פרטית – למה זה חשוב?
מקור pixabay

מאת לירון תמם, אתר http://www.miok.co.il

לא מעט אנשים מתמודדים עם בעיות שונות בשרירים. פעמים רבות, בעיות אלו הן תוצר של תהליך ניוון איטי אשר לא תמיד מודעים אליו, בעוד שישנם מקרים בהם הבעיה נוצרת בפתאומיות ומשפיעה על הגוף בצורות שונות.

על מנת לאבחן את מקור הבעיה ולדעת כיצד להתמודד איתה, יש לבצע בדיקת EMG. בדיקה זו עוזרת למדוד את התגובה של השריר והפעילות החשמלית שמתרחשת, כתגובה לגירוי של העצב על השריר. בדיקה זו נועדה לאתר ולאבחן מחלות אשר משפיעות על השרירים ופוגעות בהם. כך אפשר להתמודד עם המחלה בצורה טובה.

כיצד ניתן לבצע את הבדיקה?

בדיקת EMG יכולה להתבצע בשני אופנים מבחינה בירוקראטית, כספית. אופציה אחת היא דרך הקופה ואופציה שנייה היא באופן פרטי. בדיקה דרך הקופה, מתבצעת במכון ששייך לקופה עצמה, על פי מועד פנוי, כאשר המטופל מקבל טופס 17 על מנת שלא יצטרך לממן בעצמו את עלויות הבדיקה.

הבעיה עם אופציה זו, אף על פי שהיא אמורה להיות זולה יותר, הרי שאם אין תור במועד קרוב, הזמן משחק כאן תפקיד משמעותי וזה יכול להשפיע על תוכנית הטיפול בהמשך. אם לא מבצעים את הבדיקה בהקדם, מצב השריר יכול להתדרדר וזה יכול כמובן להשפיע על בריאותו של המטופל.

האופציה השנייה היא ביצוע בדיקת EMG פרטית. מדובר על בדיקה שניתן לבצע באמצעות פוליסת ביטוח פרטי או באמצעות תשלום. כמובן ששימוש בפוליסת ביטוח יכול לחסוך לא מעט כסף, ולהפחית באופן משמעותי את העלויות של הבדיקה. כמו כן, אם מבצעים את הבדיקה באופן פרטי, אז ניתן לקבוע תור כמה שיותר מהר, לעיתים אפילו תוך שעות ספורות וכן ניתן לבצע אותה במקום קרוב לבית. זאת להבדיל מביצוע בדיקה דרך קופת חולים, אז אפשרי שהבדיקה תיערך במכון מרוחק.

מדוע חשוב לעשות את הבדיקה באופן פרטי?

מי שיש לו פוליסת ביטוח פרטי, עדיף לו להשתמש בה ולממש אותה על מנת לבצע את הבדיקה בצורה כזו ולא דרך קופת חולים. ההסבר לכך הוא פשוט. זה יכול לחסוך הרבה מאוד זמן ולא עולה הרבה כסף. במקום שיהיה צורך לחכות עד שיתפנה תור דרך קופת חולים, וכן במקום לשלם על הבדיקה, אפשר לממש את הפוליסה בהיבט זה, ולקבל תור באופן מיידי.

ככל שהתור יהיה מוקדם יותר, זה ישפיע כמובן על המשך תוכנית הטיפול, הרי הרופא יוכל לקבל את תוצאות הבדיקה, לבצע אבחון בהתאם ולאחר מכן להחליט, מה נכון מבחינת המשך הטיפול. אם מדובר על מחלה משמעותית או מחלה במצב מתקדם, חיוני מאוד שהבדיקה תיערך כמה שיותר מוקדם.

חשוב לזכור, בדיקת EMG, מאפשרת לאתר מחלות שפוגעות בתאי השריר, ברקמות השריר, ולמעשה בכל היבט שמשפיע כך או אחרת על התפקוד ועל החיבור שבין תא העצב לתא השריר. מדובר על בעיות בתפקוד במקומות שונים בגוף. בין היתר, בדיקת EMG  יכולה לעזור בכל מה שקשור לאיתור בעיות בדיסק בעמוד השדרה, אבחון מחלת ALS, מיאטסניה גרביס, או מחלות אחרות. האבחון יכול להסביר תופעות של חולשה, שיתוק, התכווצויות ועוד.

ברגע שמבצעים את הבדיקה ומיודעים מה מוביל למצב מסוים, אז אפשר להחליט כיצד לטפל במצב בצורה נכונה. האבחון יאפשר ליצור תוכנית טיפול רלוונטית, כמה שיותר מהר, בין אם זה בשביל להקל על המטופל, בין אם זה לספק לו את כל התמיכה האפשרית, וכמובן אם ניתן גם לעזור לו להחלים. לכן חשוב לבצע את הבדיקה כמה שיותר מהר, ולשם כך מוטב לבצע אותה באופן פרטי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here