credit: canva

דיני התעבורה הינם תחום משפטי הכולל את חוקי התנועה, נהיגה בכלי התחבורה השונים, וההתנהלות בכבישים הן עבור הנוהגים והן עבור הולכי הרגל. גם רכבות, אוטובוסים, מוניות שירות, מוניות, אופניים חשמליים, אופנועים ודומיהם הנוסעים בכבישים כפופים לחוקי תעבורה ועל אלו לציית להם. במציאות של מדינת ישראל- לצערנו מתקיימות תאונות דרכים רבות, שאת חלקן ניתן היה למנוע מראש בעזרת זהירות ומחשבה. חשוב לנהוג בכביש בצורה אחראית, וזאת על מנת למנוע פגיעה בחיי אדם וגם בעצמכם, הנהגים, שכן עלולים למצוא את עצמם עומדים למשפט פלילי בעקבות רגע או שניים של חוסר מחשבה או תשומת לב- ולשלם על כך במשך שארית חייהם.

מה קורה אם נתפסתי נוהג\ת תחת השפעת אלכוהול?

נהיגה תחת השפעת אלכוהול וסמים הינה עבירה חמורה בישראל, המסכנת חיים, ונחשבת לעבירה פלילית בשל חוסר היכולת של הנהג להישאר ערני ובעל הריכוז הנדרש לנהיגה אחראית בכביש. על הנהג לשמור על חייו ועל חיי הסובבים אותו. היה ועלה נהג על הכביש לאחר ששתה, גם אם לא ביצע שום עבירת תנועה לאורך כל הנסיעה, עדיין הימצאות של כמות מסוימת של אלכוהול בגוף מהווה בפני החוק עבירה חמורה. כאשר האדם הנוהג ברכב יעצר ותילקח בדיקת נשיפה, ובזו ימצא הנהג כשבדמו אלכוהול מעל לכמות המותרת, או במקרים בהם יסרב להיבדק- הוא עשוי להיות מורשע בעבירה זו, כמו כן גם במידה ויודה בכך בעצמו בפנים השוטרים. כל מקרה לגופו ותלוי בנסיבות המשתנות, אך בדרך כלל ייפסל רישיון הנהיגה של הנהג לזמן של לפחות שלושה חודשים. במידה והנהג יורשע בעבירה של "נהיגה בשכרות" הוא עשוי למצוא את עצמו בפסילה של רישיון הנהיגה שלו לשנתיים שלמות.

צבירה ומחיקה של נקודות תעבורה

רבים צוברים במהלך שנות הנהיגה שלהם נקודות תעבורה, שבסופו של דבר עלולות להביא למצב של שלילת רישיון הנהיגה שלהם. קיימת אפשרות מחיקת נקודות תעבורה במקרים מסוימים, ועל מנת להבין כיצד לעשות זאת יש להיוועץ בעורך דין לענייני תעבורה המתמחה בנושא ויוכל לסייע לכם לעשות זאת. למרות שניתן למצוא באינטרנט מדריכים רבים שיסבירו לכם כיצד ניתן למחוק נקודות תעבורה, הדבר הנכון ביותר יהיה להיוועץ בעורך דין שיבין את המצב שלכם וימליץ לכם על הדרך הטובה ביותר לעשות זאת. עורך דין אלי אנושי שופט תעבורה בדימוס, ישמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה ולסייע לכם לעמוד על הזכויות המגיעות לכם כחוק.

אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; אין בו טענה לייצוג הנאשם, כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.

פרטים נוספים בטלפון: 050-5738228

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here