איך מתמודדים עם נזילת מים ממכונת הקפה?

סובלים מנזילת מים במכונת הקפה שלכם? רוצים לדעת אך מתמודדים עם נזילת המים ותקלות נפוצות נוספות? לפניכם מספר עצות לזיהוי, מניעת והתמודדות עם תקלות שונות אשר מכונת קפה עלולה לסבול מהן, אותן ניתן לפתור לבד או עם טכנאי. לא אחת פעולות אלו יחסכו את הצורך בקניית מכונת קפה חדשה.

נזילת מים ממכונת הקפה

בעיה נפוצה במכונת קפה על בסיס קפסולות הינה של נזילת מים במיקום של הקפסולות. בעיה זו יכולה לנבוע מהכנסה לא נכונה של קפסולה, מקפסולה לא מתאימה וכן מלכלוך שמצטבר באזור הנחת הקפסולות. בעיית נזילת מים במכונת קפה קפסולות ניתן למנוע על ידי שמירת אזור הקפסולות נקי בהתאם להוראות היצרן, וכן על ידי בחירה בקפסולות מתאימות למכונה והחדרה נכונה של הקפסולות למקומן.

אבנית במכונת הקפה 

כמו כל מכשיר חשמלי אחר בבית המחמם מים, גם מכונות קפה סובלות מבעיה של אבנית. מדובר בבעיה שאין לזלזל בה, שיכולה לגרום לסתימות במסננים ובצינורות. כמו כן הצטברות של אבנית מקשה על תפקוד המכונה ומעלה את צריכת החשמל שלה. ואם לא די בכך, האבנית גם משפיע לרעה על טעמו של הקפה ואיכותו. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם אבנית מתחילה במניעת הבעיה עם מספר אמצעים עיקריים: יש לעשות שימוש במכונה רק במים מסוננים וכן לדאוג לנקותה באופן קבוע מהצטברויות של אבנית, בעזרת חומרים ייעודיים למטרה זו המאושרים על ידי החברה היצרנית, או עם אמצעים ביתיים כמו מלח לימון או חומץ.

מערכת הפיקוד של המכונה

כמו במכשירי חשמל מתקדמים אחרים, לא אחת מערכת הפיקוד של מכונת הקפה אינה פועלת כראוי, בין אם בגין שחיקה במתגים שאינם נלחצים או בעיה בכרטיס הפיקוד, האופיינית למכונת קפה אוטומטיות מרובות פונקציות. במקרים אלו התיקון דורש ידע מקצועי של טכנאי. במידה והבעיה נובעת ממתגים לא תקינים יש צורך להחליפם בחדשים. במקרה של בעיה בלוח הפיקוד עצמו, במקרים רבים יש להחליף את הכרטיס שלו בחדש.

בעיות נוספות במכונה

מכונות קפה יכולות לסבול מעוד מגוון בעיות בכל רמת מורכבות. כך למשל, לא אחת ניקוי פיה יפתור בעיה של אי ירידת מים, ואילו למים עם צבע עכור יידרש ניקוי מיכל המכונה. כמו כן, בעיות במכונה נובעות לפעמים פשוט מחיבור לא נכון של חלקיה. בנוסף, יש בעיות הדורשות טיפול מקצועי של מעבדה, למשל כשמכונת הקפה מתחממת יתר על המידה, כשיש פגם במערכת חשמל של המכונה וכן כאשר המשאבה, אטמים או טרמוסטט אינם פועלים כראוי ויש לתקנם או להחליפם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here